Microsite

Pokračovat

Co je to microsite?

Microsite je speciální druh webové stránky, který je úzce zaměřen na prezentaci jedné služby, značky, produktu či události. Nejčastěji jde o delší jednostránkový informační web, výjimečně o web s jednotkami podstránek.

Microsites jsou ideální pro časově nebo obsahově ohraničený projekt. Velmi dobře fungují například pro speciální nabídky, launch nových produktů a služeb, soutěže, iniciativy, sbírky, propagaci osobností či politické kampaně.

Ukázka a příklad microsite na projektu Chytré líchy

Microsite v praxi

Ukázkou microsite je naše práce pro projekt Chytré Líchy. Zastupitelé města Židlochovice nás požádali o prezentaci budoucího sídelního projektu. Moderní městské čtvrti jsme doporučili propagaci právě skrze microsite.

Stránka tak mohla být vyčleněna mimo hlavní web města a nemusela se vázat na původní tón komunikace i vizuální styl města. Zároveň získala dostatek prostoru pro prezentaci plánů, vizualizací, harmonogramu a odpovídající cílovou stránku po uživatele přicházející z placených kampaní.


Přečíst případovou studii

Výhody microsite

Microsites umožňují zaměřit se čistě na daný problém a předložit jej návštěvníkovi bez rušivého a primárně nesouvisejícího obsahu okolo.

Jste automobilka, která uvádí nový model s revolučním typem motoru? V rámci microsite jej představíte všem zájemcům, kteří hledají informace právě o něm, zatímco na svém hlavním webu jej prostě jen zařadíte mezi ostatní vozy.

 

Další výhodou je rychlost a finanční nenáročnost přípravy microsite. Protože není tak rozsáhlá jako hlavní web, lze ji vytvořit velice rychle. Velmi často se používá i při potřebě odlišné tonality firemní komunikace. Na microsite lze být méně formální a využít i více graficky kreativních, interaktivních a gamifikačních prvků.
 

 

Zajímavé možnosti poskytují microsite i pro SEO a PPC kampaně. Tím, že se microsite soustředí na jeden projekt, může snáze pracovat s názvem domény a důkladněji optimalizovat texty ke konkrétnímu tématu. Microsite jsou oblíbeným cílem PPC kampaní, protože mají úzkou specializaci a větší volnost při práci s obsahem než rozsáhlé weby.

Pozitivem microsite je i rychlost jejich načtení. Vzhledem k jejich velikosti bývají stránky velmi svižné a dokážou tak upoutat a udržet pozornost návštěvníka.

Tvorba microsite

U některých microsites není vzhledem k jejich krátké životnosti a omezenému cíli nutné vypracovat analýzu a wireframes tak, jako je to potřeba u klasických webových projektů. Microsites se také často obejdou bez redakčního systému. Informace na nich se v čase nemění, takže není nutné je průběžně aktualizovat.

Pokud je přece jen potřeba kontroly nad obsahem, je možné sáhnout po menších redakčních systémech, jako jsou WordPress nebo Backdrop. Oblíbenými nástroji pro tvorbu microsites jsou také služby nabízející provoz webu formou předplatného, například Wix nebo Webnode.

Rozdíl microsite vs. landing page

Kromě microsite se při tvorbě webových stránek pro úzce vymezené kampaně využívají rovněž vstupní stránky (landing page). Zatímco landing page je jedna jedinečná vstupní stránka na domovském rozsáhlejším webu, microsite je samostatně fungující mikroweb.

     

    Landing page vs. microsite

    Landing page

    • Je součástí „domovského“ webu a sdílí s ním často název domény.
    • Rozsahem má pouze 1 stránku.

    • Může, ale nemusí být viditelná v menu a navigaci domovského webu.

    • Poskytuje menší manévrovací prostor pro kreativitu. Měla by respektovat a navazovat na domovský web.

    Microsite

    • Funguje nezávisle na domovském webu a může mít zcela jiný název domény.
    • Rozsahem má 1 a více stránek.

    • Není viditelná v menu domovského webu, ten na ni ale může odkazovat.

    • Je vhodná pro kreativitu a experimenty. Nemusí stylově navazovat na domovské webové stránky. Funguje samostatně.

    Cena microsite

    Běžný web zpravidla není možné realizovat za méně než 100 000 Kč. U microsite si vystačíte s investicí v řádu desítek tisíc.

    V ceně tvorby microsite je zahrnuta nejen investice do samotného programování, ale i kreativa, UX design, webdesign, copywriting a napojení na nejrůznější analytické a marketingové nástroje. Pokud bojujete s rozpočtem, může být pro vás zajímavou alternativou šablonové řešení webu.

    Potřebujete pomoci
    s microsite?

    Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější řešení a společně vytvoříme designové a funkční stránky.

    +420 777 474 360 info@lesensky.cz

    Nebo vyplňte kontaktní formulář

    PR 360 diagram