PPC reklama

Pokračovat

Co je to PPC reklama

PPC reklama je typ online reklamy, při které inzerent platí za klik na reklamu. Jedná se o zkratku anglických slov Pay-Per-Click. PPC reklama v současnosti patří mezi nejvyužívanější formy reklamy na internetu.
 

Při PPC kampani inzerent neplatí za samotné zobrazení inzerátu, sazby se účtují za každé kliknutí na něj.

 

Druhy PPC reklamy

PPC reklamu dělíme podle jejího umístění nejčastěji do tří skupin. PPC reklamu v obsahové síti Google (Google Ads, dříve AdWords) a Seznamu (Sklik), dále pak na sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn) a ve zbožových srovnávačích (Heuréka.cz a Zboží.cz).

  • PPC reklama přes Google Ads a Sklik je jednou z nejúčinnějších forem vedení kampaní. V rámci vyhledávání jsou reklamy zobrazovány na předních příčkách obou sítí. Jak vysoko reklama bude, lze přitom ovlivnit jak cenou, tak i samotnou její kvalitou.
  • Na sociálních sítích umožňuje PPC reklama výrazně zvýšit dosah. Bez placené propagace se totiž příspěvky zobrazují jen zlomku fanoušků stránky. Díky přesnému cílení, které PPC kampaně na sociálních sítích umožňují, lze zasáhnout přesně ty skupiny, které inzerent chce. Ať už na základě pohlaví, věku, či zájmů.
  • Zbožové srovnávače jsou jednou z důležitých platforem pro každý e-shop. V rámci vyhledávání jsou reklamy zobrazovány na lepších nebo na předních příčkách srovnávače.
     

Výhody PPC reklamy

PPC reklama umožňuje inzerentům velmi přesně definovat, jaké skupiny chtějí oslovit. Může jít o nastavení PPC kampaní na základě konkrétních klíčových slov, jako například „obuv na běhání“ či „bezdrátová nabíječka pro iPhone“.

Přesné cílení

Využít lze také cílení pomocí předchozích návštev samotných zákazníků a klientů (remarketing).

Cílit tak lze i dle demografických statistik, například na muže ve věku od 25 do 35 let, kteří žijí v Jihomoravském kraji a zajímají se o gramofony.

PPC ilustracni obrazek

Rychlá práce s kampaněmi

Správa PPC kampaní je z hlediska času nutného na spuštění či vypnutí reklamy relativně jednoduchá. Inzerovat lze začít v řádech minut, stejně tak snadno lze kampaň zastavit. Efektivně řídit PPC kampaň však už tak snadné není. I řada velkých firem a e-shopů využívá externích PPC konzultantů či marketingových agentur.

Detailní statistiky

Velkou výhodou PPC reklamy jsou detailní statistiky jednotlivých kampaní. Tyto podklady je následně možné využít k optimalizaci reklamy či rozpočtu, který je na jednotlivé kampaně vyhrazen.

Platíte jen za výsledek

U PPC reklamy neplatí inzerent za to, že někdo jeho reklamní banner pouze viděl. Platba je vázaná na skutečně provedený klik na reklamu, a tedy například příchod na webové stránky či do e-shopu.

Kontakt

Potřebujete pomoci
s marketingem?

Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší marketingovou strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram