Landing page

Pokračovat

Landing page je vstupní stránka, přes kterou návštěvníci poprvé přicházejí na webové stránky. Vzniká za konkrétně stanoveným účelem a snaží se návštěvníka motivovat k určité akci (konverzi). Typicky se jedná o podstránku webu, která nemá přímý odkaz v hlavním navigačním panelu.

Na landing page se uživatel může dostat vyhledáváním, ze sociálních sítí, odkazů, newsletterů a z PPC reklamy. Velmi často bývá vstupní bránou pro návštěvníky přicházející z kampaní.

 

Cíle landing page jsou různorodé. Může to být například registrace na školení, přihlášení k odběru newsletteru či nákup produktů a služeb. Mezi další cíle patří stažení e-booku, výzva k akci (sdílení), zápis do klubu, vytvoření poptávky, kontakt zákaznické péče (messengery) či udělení hodnocení.

Landing page v praxi

Ukázkou práce s landing page je naše spolupráce s firmou LOMAX. Té jsme vytvořili web, u něhož jsme řešili také vstupní stránky pro 89 kamenných poboček. Aby lidé snadno vyhledali provozovny LOMAXu na Google, doporučili jsme každé pobočce unikátní landing page.

Díky tomu se návštěvníci okamžitě dostanou na detail hledané pobočky. Ihned získají potřebné údaje (otevírací doba, kontakt, navigace), informace o sortimentu a hlavně možnost vyplnit formulář poptávky. Stránky tak výrazně zjednodušily jejich cestu k zakoupení produktů LOMAXu.

Přečíst případovou studii

Landing page banner teaser případová studie

Jak vytvořit landing page?

Landing page může vznikat samostatně nebo jako součást tvorby nového webu. Protože jsou vstupní stránky zpravidla součástí placených kampaní, je u jejich tvorby zvýšený tlak na to, aby byly funkční a ziskové.
 

Od běžných obsahových stránek webu se landing pages odlišují údernějšími texty, množstvím konverzních prvků (call to action – CTA), kratším obsahem a atraktivnějšími grafickými prvky.

 

Podobně jako na microsite si u landing page lze dovolit změnu tónu komunikace, zejména, pokud stránka skutečně není umístěna někde v navigaci. Vizuálně by však měla landing page odpovídat zbylé části webu.

Tipy pro úspěšnou landing page

Vstupní stránka by měla mít stručný a úderný obsah bez zbytečných textových a vizuálních odboček. Návštěvníka by měla uvítat jednoduchostí, adekvátní délkou a neměla by ho zahlcovat nadbytečnými informacemi.

Landing page ukátka struktury a wireframe

Důležité je také vytyčit landing page jeden cíl a konverzní záměr. K tomu by měly směřovat všechny její části, především výzva k akci (CTA). Aby uživatel věděl, co se od něj očekává, doporučujeme využívat jasnou výzvu s výraznými tlačítky.

Landing page také musí korespondovat se zdrojem, který na ni přivádí návštěvníky. Stránka má navazovat na sdělení z kampaně obsahem (zákazník najde to, proč přišel) a respektovat tón komunikace (na zákazníka landing page mluví stejně jako reklama). Významným faktorem je i důvěryhodnost kampaně a stránky.

Zapomenout by se nemělo ani na uživatelskou přívětivost (UX) tak, aby se návštěvník na stránce zorientoval a pochopil její smysl. Pozor na dostatečnou rychlost načtení stránky.

Testování a hodnocení úspěchu landing page

Pro landing page je důležitý konverzní poměr, tedy podíl mezi počtem přivedených návštěvníků a těmi, kteří provedli zamýšlenou akci. K vyhodnocení slouží nejrůznější analytické a marketingové nástroje v čele s Google Analytics.

Kromě počtu konverzí patří mezi metriky hodnocení landing page například:

  • celková návštěvnost,
  • zdroje návštěvnosti,
  • míra okamžitého opuštění (bounce rate),
  • míra interakce,
  • čas strávený na stránce,
  • počet dalších navštívených stránek.

Zajímavý pohled na efektivitu poskytuje rozbor chování uživatele na stránce pomocí heatmap. Nástroje jako Smartlook a Hotjar dokážou sledovat, jak se lidé na webu pohybují a na co klikají, a mohou tak pomoci s případnými úpravami rozvržení obsahu a tlačítek.

U landing pages doporučujeme experimentovat a zkoušet její různé podoby. Typické je pro ně A/B testování, kdy se mění buď přímo cílový odkaz z kampaní, který vede na dvě různé landing page, nebo se upravuje nějaký prvek na stránce a sleduje se, která z jejích verzí bude konverznější. Jednoduchým bezplatným nástrojem pro měření úspěchu různých variant stránek je Google Optimize.

Kontakt

Potřebujete vytvořit
webové stránky?

Využijte sílu našich zkušeností a služeb. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně spustíme skvělý nový web.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram