Co je to mediální obraz
Mediální obraz je specifický souhrn mediálních zpráv o subjektu, osobě, tématu nebo osobnosti. Jedná se o image, již určitému fenoménu vtiskla média.
Mediální obraz se skládá například z počtu mediálních zmínek, jejich hodnotového vyznění, sentimentu, kontextu, propojení s dalšími tématy, rozložení v čase a typologie zainteresovaných médií.
Slouží k popsání vyznění a využívá se hlavně při tvorbě a řízení PR kampaní a komunikačních strategií. Tvorbou a interpretací mediálního obrazu se zabývá obor mediální analýza. K jeho popisu se využívají kvantitativní i kvalitativní metody.
Využití mediálního obrazu
Mediální obraz se může vztahovat k osobnostem, firmám, institucím či různým událostem. V byznysu se jeho popis a hodnocení hodí pro sledování vývoje značky, při tvorbě komunikačních strategií nebo hodnocení PR a marketingových strategií. Zajímavý vhled dává i v obchodu, kde může například ukázat na silné stránky, slabiny a chování konkurence.
Mediální obraz v praxi
V Lesensky.cz využíváme sledování mediálního obrazu k nastavení, optimalizaci a hodnocení PR strategií. Ukázkou může být například naše práce pro kliniku Repromeda.
Pro tu dlouhodobě sledujeme mediální obraz reprodukční medicíny a včas upozorňujeme na dezinformace a bulvarizaci v oboru. Díky tomu má klient prostor pro včasnou reakci. Klinika se tak stává důležitým mediálním hráčem při kultivaci debaty o reprodukční medicíně a zároveň poptávaným odborníkem pro vyjádření pro média.
Mediální obraz a politika
Mediální obraz je důležitým ukazatelem pro budování vztahů politiků s veřejností. Způsob, jímž média referují o politice a politicích, totiž může ovlivnit výsledky voleb a politický život ve státě.
Skrze zprávy a vystoupení v médiích si totiž veřejnost může vytvořit názor o osobnosti, intelektu, charakteru, morálních hodnotách a prosazovaných tématech politického kandidáta. Zkoumání a sledování mediálního obrazu politiků je proto jedním z hlavních úkolů politické kampaně a politických public relations.
Kontakt
Potřebujete pomoci
s public relations?
Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší PR a marketingovou strategii.