Strategické PR pro Repromedu header
Doba realizace
24 měsíců
2021

Strategické PR pro Repromedu

Pro reprodukční kliniku jsme navrhli strategickou PR komunikaci, díky kterému se dostala do hledáčku médií i odborníků. Během roční spolupráce jsme klientovi zajistili přes 160 zmínek a status odborníka v oboru.

Pokračovat

Reprodukční klinika Repromeda

Repromeda je klinika reprodukční medicíny a centrum preimplantačního genetického testování s více než 20letou historií a pobočkami v Brně a Ostravě. Centrum asistované reprodukce společně vlastní a vedou generální ředitelka MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D., a primář MUDr. Jan Veselý, CSc., oba špičkoví odborníci v oboru reprodukčního zdraví.

Zadání klienta a naše role

Klient se na nás obrátil se zájmem o edukaci čtenářů v oblasti reprodukčního zdraví a budování media relations. Naším cílem tak bylo zvýšení povědomí o klientovi napříč redakcemi jako o specialistovi v oboru, na kterého se mohou kdykoliv obrátit jakožto na vysoce odborný, relevantní, ale zároveň srozumitelný zdroj informací.

Na tomto úkolu s klinikou Repromeda spolupracujeme již téměř 3 roky.

Realizační tým:

  • PR & Media Manager
    Lesensky.cz:
    Anna Kraus
  • PR a marketingová
    ředitelka Repromeda:
    Tereza Agáta Jičínská
  • Asistent marketingu
    Repromeda:​​​​​
    Lucie Sedláčková
  • Generální ředitelka
    Repromeda:​​​​​
    ​​MUDr. Kateřina Veselá, Ph.D.
Repromeda pozadí
Repromeda foto

Strategie: Expertka jako hlavní mluvčí oboru

Generální ředitelka kliniky Repromeda Kateřina Veselá patří mezi světově uznávané odborníky v oblasti reprodukční medicíny a preimplantační genetiky. Na odbornost dbá klinika u celého týmu.

Vzhledem k vysoké specializaci doktorky Veselé jsme klientovi doporučili strategické budování mediálního povědomí nejen o klinice, ale zároveň i o její ředitelce. Tomu jsme přizpůsobili tematický plán, který pracuje jak s brandem kliniky, tak s odbornou garancí doktorky Veselé.

Repromeda Kateřina Veselá

Plán: Citlivá komunikace intimních témat

Klinika dlouhodobě klade důraz na diskrétnost, lidskost, vstřícnost a vše ostatní, co může pacientům zpříjemnit a usnadnit fyzicky, a především psychicky náročnou léčbu. Protože neschopnost přirozeně počít je bolestné a intimní téma, stal se výraznou součástí komunikačního plánu citlivý tón a výrazové prostředky komunikace.

S Repromedou jsme se proto dohodli, že budeme téma reprodukce k médiím i veřejnosti komunikovat nadmíru citlivě. Informace médiím předáváme ve spolupráci s klientem otevřeně, odborně, ale zároveň srozumitelně a bez možnosti dezinterpretace.

Klinika Repromeda

Taktika: Rady, tipy a komentáře lékařky

Jako základní nástroj pro komunikaci s redakcemi jsme zvolili lifestylové materiálykomentáře lékařky.

Lifestylové materiály slouží k čtivému popisu problematiky v oblasti plodnosti, umělého oplodnění, genetiky a dalších. Takovým textem komunikujeme se širokou základnou médií i čtenářů.

Jako efektivní nástroj pro komunikaci směrem k odbornějším médiím či zdravotním redakcím se nám osvědčily komentáře lékařky. V nich problematiku řešíme více do hloubky a pro média jsou výborným zdrojem odborných citací.

Rady, tipy a komentáře lékařky Repromeda

Bonus: Monitoring mediálního obrazu oboru

Aktivní komunikaci jsme v mediálním plánu doplnili průběžným monitoringem mediálního obrazu reprodukční medicíny. Kromě značky Repromeda sledujeme i další výrazy související s oborem.

Získáváme tím jak přehled o aktuálních tématech, tak včasné varování v případě, že se o oblasti reprodukční medicíny objeví v médiích dezinformace nebo bulvarizované kauzy. Repromeda na ně může okamžitě reagovat, uvést je na pravou míru a zastávat tak roli strážce kultivované a fakticky správné debaty o reprodukčním zdraví.

Repromeda wordcloud

Výsledky & hodnocení

Během dlouhodobé spolupráce se nám podařilo pro kliniku Repromeda zajistit mnoho výstupů v médiích, od pořadu Dobré ráno přes zpravodajství na ČT24 až po pravidelnou spolupráci s oblíbeným časopisem Miminko. Jen za loňský rok jsme zaznamenali na 160 zmínek.

Klinika Repromeda i její ředitelka Kateřina Veselá se za tu dobu u novinářů etablovaly jako spolehlivý zdroj zajímavých a relevantních informací. Redaktoři se na nás pravidelně obracejí s žádostí o vyjádření a skoro každý měsíc zaznamenáme minimálně jednu citaci, kterou si sami vyžádají mimo nabízená témata.

Mockup zmínky Repromeda

Mediální zmínky

Mediální zmínka Repromeda 4
Mediální zmínka Repromeda 1
Mediální zmínka Repromeda 2
Mediální zmínka Repromeda 3
Mediální zmínka Repromeda 5

Kontakt

Potřebujete pomoci
s public relations?

Využijte sílu konceptu PR 360®. Vybereme nejvhodnější nástroje a společně s vámi vytvoříme efektivní a funkční strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram