Webové stránky pro LOMAX
Pro klienta jsme navrhli moderní web, který podporuje prodeje a skvěle jej reprezentuje pro B2B i B2C segment.
LOMAX
LOMAX je největší český výrobce garážových vrat a přední výrobce stínicí techniky a vchodových dveří. Na trhu funguje 30 let a působí ve více než 14 zemích světa. LOMAX provozuje v Česku a na Slovensku 80 poboček a také největší showroom garážových vrat.
Zadání klienta a naše role
Klient nás oslovil s požadavkem vizuálního a funkčního vylepšení webu. Většina dodávek LOMAXU probíhá v domácnostech koncových zákazníků a web je pro firmu nejdůležitějším článkem v procesu sběru poptávek. Důležitým úkolem bylo také zachovat všechny odladěné zákaznické cesty, které vedou k poptávkám.
Nový web jsme navrhli kompletně od struktury a UX přes grafiku až po copywriting a programování. Samozřejmostí bylo i zajištění hladkého přechodu na nový web včetně všech SEO náležitostí. Součástí realizace bylo také propojení s informačním systémem Helios. Stránky získaly maximální spokojenost klienta a odborná veřejnost jim udělila 1. místo v kategorii Firemní web v soutěži WebTop100.
Realizační tým:
- Projektové řízení:
Michaela Kurtaničová - User experience:
Michaela Kurtaničová - Grafický design:
Ivan Kebeleš - Development backend:
Jan Polzer - Development frontend:
Lukáš Polzer - Migrace obsahu:
Jana Varnerová - Copywriting:
Tým Lesensky.cz - 3D animace:
MadMenMedia
Výchozí situace
Web LOMAXU byl zastaralý a nesplňoval nároky na současnou prezentaci úspěšné firmy. Svazující struktura stránek neumožňovala jeho modernizaci. Pokusy o vkládání nového obsahu do stávající informační architektury webu vedly k uživatelské nepřívětivosti a designovým přešlapům.
Ve výběrovém řízení na nový web jsme zvítězili s jasnou představou o designu i technickém řešení. Web jsme doporučili postavit na redakčním systému Drupal, jehož otevřenost zajišťuje nezávislost na jediném dodavateli (a na jeho schopnostech a kapacitách) a zároveň poskytuje široké možnosti dodatečných úprav.
Analýza & strategie
Spolupráci jsme odstartovali analýzou výchozí situace. Z dat vyplynulo, že na webu převládají návštěvy z mobilních zařízení nebo že poměr ženy/muži je mezi zákazníky vyrovnaný. Zároveň jsme zjistili, že LOMAX má velmi dobře zpracované zákaznické cesty a formuláře a tyto procesy je důležité zachovat.
Největším úkolem pro nás bylo utřídit obrovské množství informací v přehlednou nabídku produktů a služeb. Klientovi jsme doporučili vytvoření zcela nové struktury a designu webu. V zadávací fázi byly hlavními prioritami uživatelská přívětivost, větší srozumitelnost a zásadně posílená vizuální komunikace.
Grafika jako hlavní průvodce návštěvníka
Nový web přivítá návštěvníka 3D vizuálem domu a navede jej rozcestníkem na produkty. S orientací pomáhá šest animací na hlavních podstránkách produktů. Výrazným průvodcovským prvkem je 50 unikátních ikon a přes 200 originálních fotografií. Pro web vznikla databáze grafických prvků, která klientovi usnadní budoucí úpravy stránek.
Zajímavým technickým i vizuálním prvkem je galerie fotek, která se ovládá kolečkem myši do strany. Tím se šetří prostorem a zároveň se zrychluje pohyb na stránce. Součástí prezentace jsou též početné fade-in animace jednotlivých bloků, které webu přidávají na dynamice.
Modulární web pro snadnou přestavbu
Jednotlivé podstránky webu jsou postavené z dílčích na míru připravených komponent pomocí modulu Paragraphs. Klient s webem získává komplexní knihovnu bloků, které může sám na webu libovolně přemísťovat, upravovat či skrývat.
Další stránky webu tak lze stavět přímo z administrace webu, bez nutnosti zasahovat do kódu.
Načítání jako o závod
Množství objemných foto a animačních souborů si vyžádalo speciální pozornost věnovanou optimalizaci rychlosti webu. Díky programátorským nadstavbám se nám povedlo postavit svižný web odpovídající současným nárokům vyhledávačů i uživatelů.
Stěžejní ukazatele rychlosti webu, jako jsou PageSpeed Insights a Core Web Vitals, tak dosahují výborných hodnot.
Vyhledatelnost na prvním místě
Protože LOMAX dlouhodobě pracuje se SEO, bylo naším cílem také zachovat dohledatelnost a pozice ve vyhledávačích. Abychom z hlediska SEO migraci usnadnili, vytvořili jsme na začátku projektu interní pravidla pro přesměrování, titles, metatagy i copywriting všech stránek. Tímto postupem jsme omezili potenciální ztráty pozic po spuštění nového webu.
Vznikl také detailní průvodce výběrem garážových vrat, díky němuž se stránky zobrazí na více dotazů souvisejících se stěžejním produktem firmy. Tento prvek v systému funguje jako editovatelný modul, takže jej klient může v budoucnu využít i pro tvorbu dalšího contentu.
Aby zákazníci trefili na pobočku
LOMAX má v Česku a na Slovensku více než 80 poboček, na nichž probíhá velká část poptávek.
Pro snadnější hledání pobočky jsme na webu navrhli implementaci vyhledávacího pole s automatickým vyplněním podle aktuální polohy (pokud uživatel povolí v prohlížeči) a následným výpisem nejbližších poboček podle vzdálenosti.
Kariérní podstránky
Na původním webu se desítky kariérních nabídek umísťovaly do podstránky „O nás“, kde byly těžko dohledatelné a těžko se v nich orientovalo. Pro nový web jsme proto navrhli plnohodnotnou kariérní stránku, kde má každý inzerát vlastní prostor.
Ve výpisu pozic lze filtrovat podle charakteru pozice nebo regionu. S detailem pozice se dá pracovat jako s landing page, takže HR oddělení LOMAXU získalo šikovný nástroj pro náborové kampaně.
Technické zajímavosti
Kompletně responzivní
„Agenturu Lesensky.cz jsme vybrali pro srozumitelnou nabídku, designový návrh i pozitivní reference. Celým procesem jsme v pořádku prošli dle dohodnutých plánů. S výsledkem jsme velmi spokojeni po vizuální i technické stránce. Jsem rád, že jsme vybrali správně a těším se na další rozvoj webu.“
Petr Přichystal, manažer marketingu LOMAX