Astoreo případová studie PR Lesensky.cz
Doba realizace
120 dní
2021

Spojení celebrity a experta v PR kampani pro Astoreo.cz

Pro e-shop Astoreo.cz jsme navrhli kampaň na podporu sortimentu bytových doplňků. S pomocí experta a celebrity se nám podařilo za 12 týdnů zajistit 27 mediálních zmínek.

Pokračovat

Astoreo.cz

Internetový obchod Astoreo.cz vznikl v roce 2020 a je součástí firmy PackWay s.r.o. Sortiment e-shopu se soustředí na doplňky do domácnosti, bytový textil, drogerii a vychytávky do kuchyně, na zahradu i pro domácí mazlíčky.

Zadání klienta a naše role

S Astoreo.cz dlouhodobě spolupracujeme na strategickém PR a media relations. V rámci spolupráce řešíme také kampaně, které mají podpořit konkrétní produkty či komunikační linku.

Cílem PR kampaně „Proměna“ bylo přesvědčit širokou veřejnost, že bytovým designérem se může stát každý. Produktově se kampaň měla zaměřit na bytový textil a bytové doplňky.

Do kampaně jsme obsadili herečku Lucii Benešovou, která je tváří e-shopu od samého začátku, a bytovou dekoratérku Šárku Průškovou. Pomocí aktivního PR v podobě lifestylových článků a rozhovorů jsme edukovali veřejnost a zároveň podpořili značku a produkty Astoreo.cz.

Realizační tým:

  • Senior account manager
    Markéta Faltysová
  • Brand managerka Astoreo.cz
    Magda Jandová
  • Bytová dekoratérka
    Šárka Průšková
  • Herečka
    Lucie Benešová
Astoreo případová studie pozadí
Astoreo případová studie PR Lesensky.cz Lucie Benešová

Kreativa & timing

Hlavní myšlenkou kampaně bylo sdělení, že proměna interiéru může při dodržení určitých pravidel proběhnout levně, a přitom vkusně. Veřejnost jsme chtěli motivovat a edukovat tak, aby se nebála přistoupit se změnám interiéru svépomocí.

Proto jsme do kampaně zapojili bytové doplňky, se kterými si každý může změnit domov za pár chvil. Jako claim kampaně jsme zvolili spojení:

„Astoreo – Proměna lusknutím prstu a za hubičku.“

Astoreo - postup spolupráce

Celebrita a expert ve službách PR

Jedním z hlavních cílů kampaně byl co největší zásah široké veřejnosti. Vzhledem k tematice a dlouhodobému spojení herečky Lucie Benešové s Astoreo.cz jsme jednu komunikační linku kampaně spojili s celebrity PR.

Zásadní byl také prvek odbornosti, bez něhož se podobná kampaň nemůže obejít. Role expertky se zhostila bytová dekoratérka a designérka Šárka Průšková. Kombinací dvou témat PR komunikace jsme zajistili rozsáhlý dosah kampaně a zároveň podpořili atraktivitu všech komunikovaných sdělení.

Astoreo - Lucie Benešova a Šárka Průšková

Proměna zachycená v každém detailu

Stěžejním prvkem kampaně byly ukázky proměn v praxi. V samotném začátku kampaně jsme proto realizovali několik focení. Proměnili jsme například vzorový obývák a jeden z pokojů Lucie Benešové.

Fotografie jsme použili jako doplněk lifestylových PR materiálů. Novináři tak získali nejen praktické tipy, ale i názorné ukázky, jak si poradit s interiérovými vychytávkami a sladěním bytového textilu.

Astoreo - ukázka proměny bytu

PR jako inspirace pro TV spot

Naše PR kampaň klienta inspirovala i k vytvoření video spotu, ve kterém Lucie Benešová ukázala změnu obýváku. „Proměna lusknutím prstu a za hubičku!“ se tudíž dostala i na televizní obrazovky. Prostřednictvím reklamy na kanálech TV Prima se tak výrazně rozšířil dosah kampaně.

Podívat se na video spot

Astoreo - ukázka TV spot

Proměna na webu i sociálních sítích

Na PR kampaň navázaly i další komunikační kanály. Na sociálních sítích vznikla samostatná sekce #astoreopromena, kde se objevila řada edukačních videí. Veřejnost se také mohla zúčastnit několika soutěží.

Na svém webu klient připravil landing page s doporučeními dekoratérky. Zákazníci tak snadno našli nejen tipy, ale i výrobky z „Proměny“. Témata z PR kampaně pak obohatila blog na webu Astoreo.cz.

 

Astoreo - ukázka web a sociální sítě

Výsledky & hodnocení

S PR kampaní jsme získali zmínky v on-line i printových médiích. Cílová média vykazovala vysokou čtenost a relevanci k cílové skupině. Například časopis Blesk bydlení věnoval proměně interiéru pod taktovkou Astoreo.cz celou dvoustranu, zaujala i Novinky.cz či Homemag.

Soutěž s Astoreo.cz publikovaly časopisy Vlasta a Květy. Produktové tipy se objevily například v titulech Domov a Miminko.

Kampaň trvala 12 týdnů a celkem zaznamenala 27 mediálních zmínek. Návštěvnost webu se během sledovaného období zvýšila o 59 % a kumulovaná čtenost se vyšplhala na skoro 12 milionů čtenářů.

Astoreo - ukázka časopisu

Mediální výsledky kampaně

Astoreo článek 1
Astoreo článek 2
Astoreo článek 3
Astoreo článek 4