Letos je to už 11 roků, co spolupracujeme se společností Lomax. Za tu dobu jsme pro našeho dlouholetého klienta zajišťovali media relations na dvou trzích, interní časopis či nový web, který nám přinesl i zajímavá ocenění. Jak se dlouholetá spolupráce postupně vyvíjela, popisuje vedoucí PR týmu Martin Svoboda, který se o Lomax dlouhá léta staral.
Naše agentura spolupracuje se společností Lomax od roku 2014, jak dlouho jsi součástí této spolupráce ty?
O Lomax jsem se začal komunikačně starat od svého nástupu do agentury na jaře roku 2017. Do té doby měla klienta ve své gesci moje exkolegyně Lenka, ještě předtím se o něj na úplném startu spolupráce starala moje další exkolegyně Veronika.
Jak v prvních letech spolupráce vypadala?
Zajišťovali jsme primárně media relations, zaměřovali jsme se přitom na lifestylová a servisní témata, která kopírovala sezónnost produktů. Velmi zjednodušeně řečeno – zatímco v chladnějších měsících jsme dávali větší důraz na garážová vrata, v teplejším období se témata více točila spíše okolo stínicí techniky.
Když sis Lomax přebíral, měl jsi v plánu nějaké změny pro PR komunikaci?
Ano, ale byl to trošku delší proces, vždy všechno vychází ze vzájemné domluvy s klientem. Od roku 2018 jsme začali více komunikovat nosnější témata zaměřená například na stavebnictví, úspory energií či pasivní bydlení. Mohli jsme tak oslovit širší portfolio médií, což se prakticky okamžitě projevilo i na vyšším počtu a kvalitě výstupů. A zároveň nám to otevřelo dveře k rozšíření spolupráce.
Můžeš být konkrétnější?
Lomax v roce 2019 projevil zájem o PR servis i na slovenském trhu. Tím, že jsme za 5 let spolupráce měli zpracovanou řadu témat, byl rozjezd slovenského media relations výrazně jednodušší. Tou dobou naše agentura pracovala i na zajímavých webových projektech, nakonec nás díky těmto dvěma faktorům oslovil Lomax i pro tvorbu nového webu.
To se psal jaký rok?
Web jsme vytvářeli v roce 2021. Podle kolegů se jednalo o jeden z největších projektů, na kterém v agenturním týmu do té doby dělali. Kromě stavby webu jsme přitom částečně pomáhali i s některými brandovými prvky. Co je ale hlavní – web se nejprve dostal na shortlist cen LEMUR v roce 2022, aby následně dokonce zvítězil na prestižních cenách WebTop100. I díky tomu nás pak Lomax oslovil i pro tvorbu firemního časopisu Lomaxoviny.

A k tomu jsi stále v rámci agenturního týmu zajišťoval PR směrem k médiím?
Ano, ale i tam došlo k určité změně. Po šesti letech si tohoto mého srdcového klienta přebral kolega Tomáš, jehož jednou z hlavních domén je odvětví stavebnictví. A já ustoupil do role supervize.
Jak se tato změna projevila?
Hlavně u dlouhodobějších spoluprací s klienty je změna agenturního PR manažera ten správný nový impuls. Lomax je toho zářným příkladem. Díky skvělé práci Toma se nám prakticky okamžitě podařilo Lomax pravidelně a plnohodnotně etablovat v TOP slovenských médiích a posunout tak úroveň PR komunikace na další úroveň.
Kdybys měl tu více než dekádu s Lomaxem zhodnotit, co bys vyzdvihnul?
Hlavně vzájemnou důvěru. Hrozně si vážíme toho, že nás takto významná česká firma vnímá jako parťáky prakticky v celé šíři oblastí, které klientům pokrýváme. Za roky spolupráce už obě strany přesně ví, co od sebe můžou čekat a v agentuře tak pevně věříme, že letošními 11 lety úspěšné spolupráce to neskončí.



