slovníček

Reklama na Facebooku

Pokračovat

Co je to reklama na Facebooku?

Reklama na Facebooku je placená podpora určitého sdělení na této sociální síti. Představuje nejjednodušší způsob, jakým dostat své podnikání do povědomí až 5 miliónů českých uživatelů. Přes nástroje Facebook lze také spravovat reklamu na Instagramu, kde je v tuto chvíli přes 2,5 miliónu Čechů.

Na Facebooku je možné sponzorovat prakticky všechny možné typy příspěvků – od klasického statusu přes speciálně vytvořený microsite.

Typy formátů reklamy na Facebooku:

  • Obrázek – Standardní status na Facebooku doplněný vizuálem se doručuje cílovému publiku mnohem lépe.
  • Video – Stačí video dlouhé 15 sekund a reklama se mnohem lépe a zejména levněji doručuje cílovému publiku. Videoreklamy slouží především k rychlému upoutání pozornosti a doručení jasného a jednoduchého sdělení.
  • Odkaz – Internetový odkaz vedoucí mimo sociální síť.
  • Formuláře – Na míru navržený dotazník, přes nějž je možné získat například e-mailové kontakty.
  • Produkty – Přehledný inventář produktů z e-shopu.
  • Rotující formát – Může se skládat až z 10 obrázků nebo videí v jednom příspěvku. Ke každému lze navíc přidat vlastní URL odkaz.
  • Rychlé prostředí – Speciální formát pro mobily. Po kliknutí se otevře microsite, do níž lze na jedno místo umístit obrázky, videa, text a odkazy.

Jak funguje reklama na Facebooku

Facebook reklama funguje na jednoduchém principu cílení na větší či menší skupiny uživatelů. Jejich výběr je možné provést několika způsoby. Prvním způsobem je cílení na základě demografických údajů, jako je věk, pohlaví, vzdělání nebo zaměstnání. Tuto skupinu je poté možné doplnit i o zájmy, například lze cílit na fanoušky fotbalu, či dokonce konkrétních fotbalových týmů.

Dalším parametrem je výběr chování, kupříkladu lze cílit na lidi, kteří často cestují. Stejně tak je možné zacílení podle lokality, od celé České republiky až na úroveň městské části, či dokonce konkrétní adresy.

Remarketing na Facebooku

Inzerci na Facebooku je rovněž možné cílit na základě dat získaných prostřednictvím měřícího kódu Facebook Pixel, který se implementuje na web, na nějž reklama směřuje. Díky Facebook Pixelu lze sledovat návštěvnost webu či konverze a vytvářet remarketing.

Remarketing oslovuje pouze uživatele, kteří již byli v kontaktu s webem, příspěvkem či videem inzerenta. Právě remarketing je obzvláště vhodný pro vytváření relevantního cílového publika, jelikož se reklama na Facebooku zobrazuje právě těm lidem, kteří už viděli nebo reagovali na nějaký firemní obsah.

Kolik stojí reklama na Facebooku

Propagace na Facebooku může stát 100 Kč nebo i 100 000 Kč. Vždy záleží na souběhu několika faktorů: velikosti cílové skupiny, periodicitě inzerce na Facebooku, zvoleném marketingovém účelu inzerce a množství dalších věcí, které je potřeba vhodně nastavit a v průběhu kampaně optimalizovat pro dosažení co nejlepšího výsledku za přijatelnou sumu.

Kontakt

Potřebujete pomoci
s marketingem?

Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší marketingovou strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram