Co je to remarketing?
Remarketing je typ cílení online reklamy. Umožňuje zobrazování reklamy lidem, kteří v minulosti navštívili webové stránky inzerenta.
Cílem remarketingu je PŘIPOMENOUT SE návštěvníkům
nebo UPOZORNIT NA NOVINKY související s webovými stránkami, které v minulosti navštívili.
Výhody remarketingu
Remarketingové kampaně mají obrovskou výhodu v tom, že cílí na lidi, kteří danou značku, e-shop či konkrétní produkty již znají. Na zboží se už v minulosti dívali nebo je dokonce měli v košíku, a reklama jim tak nabízí něco, o co evidentně měli zájem. Díky tomu má remarketing velmi vysokou návratnost vložených investic.
Jak remarketing funguje?
Provozovatel webu – ať jde o e-shop, cestovní agenturu, nebo třeba právní kancelář –, který se chce remarketingu věnovat, musí na svoje stránky vložit kód provozovatele reklam. Těmi jsou nejčastěji Google, Seznam, ale i Facebook.
S tímto kódem se následně propojují Cookies (informace o nastavení prohlížeče, času návštěvy, zdroje a dalších) návštěvníka stránek. Protože tato data jsou pro každého unikátní, není pro reklamu problém uživatele „sledovat“ napříč internetem a zobrazit se mu na základě jeho předchozích návštěv.
Druhy remarketingu
Nejčastěji se využívají remarketingové kampaně na Googlu (Google Ads) a Seznamu (Sklik). Pro remarketing se ale velmi úspěšně využívají i sociální sítě Facebook a Instagram. Výhodou sociálních sítí je přítomnost velkého množství lidí z cílové skupiny a absence blokerů reklamy.
Specifickou formou remarketingu je videoremarketing, kdy inzerent může zobrazovat reklamy uživatelům, kteří sledovali jeho video na YouTube.
Nejefektivnější metodou remarketingu je pak takzvaný dynamický remarketing. Tato reklama se přizpůsobuje přímo konkrétnímu zákazníkovi a zobrazuje mu zboží, o které projevil zájem, nebo zboží velmi podobné. Významně se tak zvyšuje možnost konverze, tedy například provedení nákupu či objednávky služeb.
Kontakt
Potřebujete pomoci
s marketingem?
Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší marketingovou strategii.