Lomax ilustrační foto garážová vrata

Od media relations ke komplexnímu PR: S Lomaxem rozvíjíme spolupráci sedm let

Profile picture for user Veronika Duchoňová
Veronika Duchoňová
29. 10. 2021

Lomax je tuzemským lídrem v produkci garážových vrat a předním výrobcem stínicí techniky či vchodových dveří. Podobně, jako se postupně rozrůstalo produktové portfolio této společnosti, rozšiřovala se i naše vzájemná – dnes už sedmiletá – spolupráce. Začala úzce vymezeným lifestylovým media relations a postupně se vyvinula až do komplexního PR servisu pro český a slovenský trh.

Počty Lomax spolupráce

Naše spolupráce s Lomaxem v oblasti public relations začala v roce 2014. Cílem tehdejší PR strategie bylo oslovení novinářů prostřednictvím lifestylových témat a komunikace klíčových atributů stěžejních produktů. Cílili jsme tak na úzké portfolio médií, přičemž větší část z nich tvořily oborové tituly.

První rozšíření spolupráce nastalo po dvou letech, kdy jsme naše aktivity obohatili i o tvorbu contentu. Hlavním nositelem obsahu Lomaxu se stal blog na webu. Jeho hlavním úkolem je informovat potenciální zákazníky o posledních novinkách a akcích či poskytovat rady a tipy k jednotlivým produktům.

Úprava PR strategie

Nejzásadnější změna v PR strategii společnosti Lomax přišla z naší strany v roce 2018. Do komunikačního mixu jsme doporučili zařadit obecnější zpravodajská témata zaměřená na bydlení a stavebnictví. Věřili jsme, že klienta díky tomu můžeme v prvé řadě pozicovat jako experta v mnohem širším spektru oblastí.
 

Timeline Lomax spolupráce


 

Náš předpoklad silnějšího mediálního dopadu se vyplnil. Lomax se začal objevovat v nejčtenějších tuzemských médiích a necílil pouze na oborové tituly. Mediálních zásahů přibývalo a zmínky měly větší dosah. Zatímco v prvním roce od změny strategie jsme zaznamenávali v průměru 43 mediálních zmínek za kvartál, aktuálně se jedná o 70 mediálních zmínek za 3 měsíce.

Lomax zmínky

Díky postupně se rozvíjející PR strategii a dlouhodobé konsistentní komunikaci se Lomax stal opinion leaderem v mnoha oblastech.

Vstup na Slovensko a role opinion leadera

Prokazatelné výsledky napomohly dalšímu rozšíření spolupráce o PR aktivity na slovenském trhu. Lomaxu jsme tak díky kvalitnímu media relations pomohli vstoupit na tamní mediální trh. Pro slovenské zastoupení společnosti jsme se stali také partnerem pro tvorbu obsahu webových stránek.

„Dnes média vnímají Lomax jako klíčového aktéra pro téma stavebnictví, bydlení či ekonomiky. Za poslední rok naší spolupráce jsme získali 275 mediálních výstupů. Zhruba polovina z nich se nacházela v titulech, které klient považuje za stěžejní a na které se snaží primárně cílit.“

Martin Svoboda, Senior PR Manager Lesensky.cz

S klientem máme další plány a čeká nás další významný milník – společně se pustíme do výroby nového webu a rozvoje jeho dalších marketingových aktivit.