Webové stránky a vizuální identita pro ENBRA
Pro společnost ENBRA jsme vytvořili novou vizuální identitu značky a webové stránky, které představují nabízená řešení B2C, B2B i B2G cílovým skupinám.
- Projektové vedení: Roman Kučera
- UI & UX a grafický design: Ivan Kebeleš, Michal Kopecký
- Backend: Jan Polzer
- Frontend: Lukáš Polzer
- Content: Tereza Ticháčková
O klientovi
ENBRA je česká firma s téměř 200 zaměstnanci zaměřená na řešení pro úsporu energií. Mezi její produkty patří vodoměry, měřiče spotřeby tepla, kotle, bojlery, tepelná čerpadla, klimatizace, fotovoltaika, rekuperace a související technologie. Řešení i produkty nabízí jak pro profesionály, tak pro koncové zákazníky.
Zadání klienta a naše role
Naším úkolem bylo vytvořit novou webovou prezentaci včetně nové vizuální identity značky, která přehledně představí všechna nabízená řešení B2C, B2B i B2G cílovým skupinám. Největší výzvou pro nás bylo zajistit přehlednou strukturu nového obsahu zahrnujícího velké množství odborných informací v atraktivní a současně uživatelsky přívětivé formě.
Výchozí situace a cíle
Původní web ENBRA byl technicky zastaralý a nesplňoval požadavky na UX a responzivitu. Stránky byly kvůli širokému portfoliu produktů a řešení nepřehledné a chyběla možnost efektivního vyhledávání v návaznosti na různé cílové skupiny.
Hlavní cíle projektu zahrnovaly vytvoření nové vizuální identity unikátní vůči konkurenci, sjednocení veškerého obsahu z původního webu, dvou microsites a tištěného katalogu, zlepšení uživatelské zkušenosti a zvýšení návštěvnosti z organického vyhledávání.
Důkladná analýza jako základ
Projekt začal rozsáhlou analýzou, která zahrnovala zhodnocení aktuálního stavu webu, cílových skupin i potřeb uživatelů. Zaměřili jsme se na obsah, SEO, statistiky návštěvnosti, chování uživatelů, UX a technické požadavky.
Výsledkem byla komplexní dokumentace, která sloužila jako základ pro návrh nové informační architektury webu. Díky této analýze jsme mohli připravit optimalizovanou strukturu webu i nový obsah, který reflektuje nejčastější dotazy a potřeby uživatelů z různých cílových skupin.
Více než 10 segmentů
Jednou z největších výzev bylo vytvořit web, který pokryje více než deset produktových segmentů a zároveň osloví různé typy klientů. Zatímco konkurence se ve své prezentaci často zaměřuje na jeden či dva produkty, my jsme na základě analýzy využili strukturu založenou na řešeních. Ty odpovídají konkrétním potřebám zákazníků, ať už jde o ohřev vody, vytápění, nebo měření spotřeby energií.
Díky tomu každý návštěvník webu snadno nalezne relevantní informace a může se rychle zorientovat v široké nabídce produktů.
Nová vizuální identita
Současně s návrhem webu jsme pracovali na vytvoření nové vizuální identity, při zachování původního loga. Zvolili jsme kontrastní černobílý design s brandovou červenou, který pomáhá odlišit společnost ENBRA od konkurence a posílit její zapamatovatelnost. Produktové fotografie i lifestyle vizuály zachovávají černobílý princip, který je dostatečně kontrastní k bílé a červené typografii.
Po dokončení webu jsme připravili nové grafické šablony pro využití napříč marketingovou komunikací, v online i offline prostředí. Od začátku projektu jsme kladli důraz na sjednocení vizuální identity značky ENBRA a zajištění konzistence napříč jednotlivými kanály.
Hlavní inovace projektu
Mezi hlavní inovace projektu patřilo rozčlenění webu mezi B2C, B2B a B2G cílové skupiny, kterým jsou produkty prezentovány formou řešení, nikoli jen výčtem jednotlivých produktů. Největší výzvou bylo navrhnout přehledný web pokrývající více než 10 produktových segmentů. Web je díky plně responzivnímu designu optimalizovaný pro mobilní zařízení, a to i pro displeje s horším rozlišením.
Nově implementovaný katalog produktů umožňuje automatický import dat přímo z informačního systému, včetně technických dokumentů pro projektanty a servisní techniky. Rozsahem, strukturou a konzistencí informací je tak web na českém trhu jedinečný.
Výsledky
Nový web ENBRA přinesl zlepšení ve všech klíčových metrikách i v praktickém využití. Měsíční návštěvnost z organického vyhledávání překročila 4 400 unikátních uživatelů, počet poptávkových formulářů se od spuštění webu postupně zvyšuje, téměř dvojnásobný nárůst je vidět v oblastech HR a školení. Nadále pokračujeme v optimalizaci obsahu pro cílení na konkrétní klíčová slova s využitím dat z nástroje Collabim, kde již nyní v souhrnu porážíme konkurenty a SEO pozice se v rámci měsíců ze 70 % posouvají ve vyhledávačích výše.
Nový web přináší efektivnější komunikaci směrem ke koncovým zákazníkům i profesionálům a zjednodušuje interní procesy pro zaměstnance společnosti. Nová vizuální identita již nyní přechází z webu prakticky do všech kanálů marketingové komunikace, zahrnující sociální sítě, eventy, tištěné materiály, prezentace, veletrhy apod.
„Náš nový web nám umožňuje lépe komunikovat brandovou strategii ke koncovým zákazníkům a díky neotřelému designu se stáváme lépe zapamatovatelní na trhu TZB. Protože roste počet uživatelů přistupujících na web z mobilních zařízení, je pro nás důležité také podstatně lepší zobrazení nového webu na mobilech a tabletech.“
Mgr. Jana Vlachová Rasochová, MBA, ředitelka, členka představenstva