Studentská agentura PR Gang se nově zapojila do unikátního soutěžního projektu Jihomoravského kraje Den hejtmanem. V rámci něj bude účastníkům ze středních škol poskytovat konzultace a školení v oblasti public relations nebo prezentace na sociálních sítích. Vítěz projektu si na jeden den vyzkouší funkci hejtmana kraje.
Vzdělávací projekt PR Gang založený naší agenturou se bude v rámci druhého ročníku soutěže Den hejtmanem zaměřovat zejména na rady v oblasti komunikace s veřejností, politického marketingu a efektivního využívání sociálních sítí. PR Gang dosud spolupracoval pouze se studenty vysokých škol, jedná se tedy o vůbec první kontakt se středoškoláky.
Jsme proto velmi rádi, že je můžeme touto cestou podpořit ve snaze získat nové zkušenosti. V rámci projektu jim předáme potřebné znalosti z praxe a reálných kampaní, abychom pomohli rozvíjet jejich znalosti
Petr Lesenský, zakladatel studentské agentury PR Gang
Do druhého ročníku projektu Den hejtmanem se mohly opět hlásit tříčlenné týmy studentů, které budou soutěžit o poukázky v celkové hodnotě sto tisíc korun nebo vzdělávací program v oblasti politického marketingu. Hlavní výhrou je však jeden den v kůži krajského hejtmana. V rámci soutěže tak budou studenti například připravovat grafické návrhy bilboardů, propagační volební materiály, přednášet proslov k voličům nebo také absolvovat debaty kandidátů. Soutěž má výrazný vzdělávací rozměr. Ve spolupráci s partnery získají přihlášení účastníci ze středních škol sadu vědomostí a dovedností z oblasti sociální komunikace, politického marketingu a veřejné správy. Mají tak šanci se výrazně posunout k odpovědné občanské participaci na veřejném dění.
Celá akce se koná pod záštitou současného hejtmana Jihomoravského kraje Jana Grolicha, ve spolupráci s Katedrou politologie Fakulty sociálních studií a Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity. Krajské finále před komisí a voliteli proběhne v březnu příštího roku.
To, že do soutěže vstupují profesionálové z oblasti PR, je skvělá zpráva. Cílem projektu je, aby si studenti a studentky na vlastní kůži vyzkoušeli, jak funguje kampaň, komunikace s veřejností, a dokázali srozumitelně prosazovat svoje názory. To jsou věci, které se jim budou hodit všude – ať už v práci, nebo když se zapojí do občanské společnosti.
Jan Grolich, hejtman Jihomoravského kraje