V dubnu zveřejnila APRA výsledky nejnovějšího oborového průzkumu. Šetření se týkalo postavení PR agentur z pohledu 46 největších tuzemských zadavatelů. Významné firmy z oboru výroba, obchod či služby v dotazníku hodnotily tuzemské PR agentury a jejich služby. V celorepublikovém měřítku jsme se jako jediná mimopražská agentura dostali mezi TOP 7 nejznámějších agentur.
Cílem ankety bylo zjistit názory zadavatelů na trh PR služeb. Výzkumníci se zabývali znalostí PR agentur, náklady na PR, procesem výběrového řízení i přínosy a nedostatky agentur.
Mezi nejčastěji poptávané služby agentur patří podle průzkumu media relations a kampaně. Žádanou spoluprací jsou také strategické konzultace. Třetina zadavatelů poptává i správu sociálních sítí a produktové PR. Anketa detailně zkoumala rovněž sílu značky a znalost agentur. V této části jsme se umístili v TOP 7 nejznámějších tuzemských agentur.
„Být mezi sedmi nejznámějšími českými agenturami je pro nás čest i závazek. Máme radost, že naše značka posiluje. Je to potvrzení, že s přístupem ke klientům a nastavením služeb jdeme správným směrem.“
Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz
Za hlavní kritérium při výběru agentury čeští zadavatelé považují reference. Důležitá je také znalost oboru, ve kterém zadavatel působí, a snaha pochopit potřeby klienta a byznys sektoru. Pro polovinu firem je významným faktorem při rozhodování cena služeb.
Průzkum se dále zabýval výběrem a hodnocením spolupráce s agenturou. Podle dotazníků pořádají velcí čeští zadavatelé výběrové řízení každé dva roky. Agentury si přitom vybírají ve dvou až třech kolech. Při spolupráci je pak nejvíce zajímá kvalita médií a počet výstupů.
Další zajímavosti z průzkumu a komentáře odborníků najdete v článku Marketing&Media.