Co jsou long-tail keywords a v čem je jejich výhoda?
Long-tail keywords neboli dlouhá klíčová slova jsou specifické fráze obvykle zahrnující tři a více slov. Dotazy, na které tyto fráze směřují, mohou mít nižší hledanost, jsou ale pro uživatele při vyhledávání relevantnější. Lépe popisují problém či požadavek návštěvníka, díky čemuž bývají konverznější. Používají se jak v SEO, tak pro PPC reklamy.
Typy klíčových slov podle délky
Krátké klíčové slovo | "long-tail" |
Středně dlouhé klíčové slovo | "long-tail klíčové slovo význam" |
Dlouhé klíčové slovo | "Co je to long-tail keywords a proč se vyplatí ho používat?" |
Jak najít a používat Long-tail Keywords
- Zaměřte se na zákazníky: Pokud začínáte, zamyslete se nad důvodem, proč by k vám vaši zákazníci měli přijít a v čem je váš produkt jedinečný. A pokud už máte nějaká data například v Google Analytics nebo v PPC reklamě, podívejte se na jaké dotazy jste se uživatelům zobrazili.
- Využijte nástroje: Použijte nástroje jako Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush nebo Moz Keyword Explorer pro identifikaci long-tail variant klíčových slov s dostatečným objemem vyhledávání a nízkou konkurencí.
Nástroje pro práci s Long-tail Keywords
Nástrojů pro tvorbu klíčových slov je spousta Od Plánovače klíčových slov v GoogleAds, Návrhu klíčových slov v Sklik přes Ahrefs Keywords Explorer, analýzu klíčových slov v Collabim a mnoha dalších. Při hledání klíčových slov může pomoci zdarma i našeptávač ve vyhledávači Google nebo Seznam, kdy zadáte do vyhledávání první slovo a vyhledávač sám poradí, co se nejčastěji s daným výrazem vyhledává. Praktickým nástrojem je i Google Trends, který kromě vývoje hledanosti výrazu, nalezne i podobná témata vztahující se k vašemu klíčovému slovu.
Kontakt
Potřebujete pomoci
s marketingem?
Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší marketingovou strategii.