Stovky PR a marketingových specialistů zaplnily ve čtvrtek 3. listopadu prostory O2 Universa, aby se zúčastnily konference Forum Media 2022. My jsme zamířili na její část zaměřenou primárně na public relations. Kolotoč vystoupení zahraničních odborníků nám přiblížil, na jaká témata by se měly firmy v dnešní době zaměřit, jak si poradit s nástupem Generace Z i jak vypadá komunikace v rámci válečných konfliktů minulosti i dneška.
PR Summit, který byl součástí letošního ročníku konference Forum Media, nabídl pestrou paletu odborníků z celého světa. Leo Wood z britské poradenské společnosti Hanbury Strategy se zaměřil na komunikaci firem v rámci ESG aktivit v současné turbulentní době.
ESG aktivity se zaměřují na ohleduplné a udržitelné podnikání. měly by se týkat témat, která veřejnost skutečně pálí. V rámci ochrany klimatu by se firmy neměly omezovat na obecné fráze a prohlášení, ale skutečně reálné a autentické aktivity.
Leo Wood na přednášce pro Forum Media
Dopolední blok PR Summitu přinesl i vystoupení někdejšího šéfa koncernové komunikace VW Group. Peik von Bestenbostel se zaměřil na v posledních letech stále více mediálně vytěžované téma elektromobility. Reálné příklady z jeho praxe ilustrovaly významný komunikační posun koncernu, který celý svůj business stavěl na spalovacích motorech, směrem do neprobádaných vod dopravy založené na využívání elektrické energie.
Generace Z jako noví stakeholdeři
Nathan Camp a Laura Thomas z agentury Grayling se pak blíže podívali na takzvanou Generaci Z a její vztah k firmám. Právě nastupující generace mladých progresivních lidí je podle nich důvodem, proč by organizace měly přizpůsobovat své chování a začít sdílet moc a zkušenosti s těmito stakeholdery. Na pozitivních příkladech firem jako Coca-Cola či Starbucks ilustrovali, jak k tomuto procesu někteří velcí hráči přistupují.
Vystoupení zahraničních hostů se však netýkala jen firemní komunikace. Odpolední část se věnovala tíživějšímu tématu války. Dejan Verčič, expert na válku v Jugoslávii, přiblížil deset základních atributů válečné propagandy. Na řadě příkladů ukázal, jak fungovala a vyvíjela se u konfliktu odehrávajícího se před 25 lety. Zároveň velmi jasně poukázal na jasné paralely se současným děním na Ukrajině a komunikační kampani, která dnešní válce předcházela.
Na Verčičovo vystoupení pak prostřednictvím on-line spojení přímo z Kyjeva navázal svými současnými zkušenostmi Yuriy Sak, poradce pro komunikaci a tiskový mluvčí ministerstva obrany Ukrajiny.
Ten účastníkům konference přiblížil, jakým způsobem v současné chvíli funguje PR komunikace ukrajinské strany konfliktu a jak důležitá práce desítek specialistů je. V návaznosti na předchozího řečníka pak nastínil i to, jakým způsobem Ukrajina bojuje s ruskou válečnou propagandou.