Jubilejní 25. ročník tuzemské marketingové soutěže Effie Awards zná své vítěze. Jednou ze 12 soutěžních disciplín bylo i PR, které jako člen poroty hodnotil také Petr Lesenský.
Z přihlášených projektů se porota rozhodla udělit pouze první místo a to kampani 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven, realizovanou agenturami Hero & Outlaw a Renegadz. Kampaň je zaměřena proti nepřiměřené rychlosti a jejím hlavním nosičem byl dokumentární film 13 MINUT Víta Klusáka.
Kampaň 13 minut všechny ostatní výrazně převýšila. Ačkoliv je v oblasti PR těžší hodnotit efektivitu a přesně určit metriky, věřím, že pro příští rok přihlašovatelé nastaví laťku zase o něco výše a v kategorii PR se objeví více kvalitních projektů."
Petr Lesenský, člen poroty cen EFFIE
Kategorie public relations patří v cenách Effie mezi nováčky. Letos se udělovala teprve podruhé. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům. V násleném kole se hodnotí kreativita, nápaditost a inspirativnost.