slovníček

Direct marketing

Pokračovat

Co je direct marketing?

Direct marketing je typ marketingové komunikace, která osobně, přímo a adresně oslovuje konkrétní osoby (klienty, zákazníky a podobně). Představuje cílenou formu propagace značky a propojuje značku a její potenciální i stávající zákazníky. Komunikace probíhá v direct marketingu napřímo a bez zainteresování třetí strany, jako jsou například média.

Přímý marketing je neveřejný, protože sdělení je obvykle adresováno konkrétní osobě nebo cílové skupině osob.

Cíle direct marketingu

Cílem přímého marketingu je přimět oslovené publikum k akci. Součástí komunikačních nástrojů jsou proto apely Call to Action (CTA). Akce přitom nemusí znamenat jen nákup zboží či služby, ale i jiné aktivity.

Nejčastější cíle přímého marketingu:

  • proveďte nákup;
  • navštivte web;
  • vyžádejte si cenovou nabídku či další informace;
  • poskytněte kontaktní údaje;
  • zapojte se;
  • poskytněte zpětnou vazbu.

 

Nástroje direct marketingu

Přímý marketing lze realizovat v online i offline podobě. Nejčastější nástroje přímého marketingu jsou:

  • katalogy, brožury, letáky;
  • dopisy;
  • e-maily, newslettery;
  • online chat a push notifikace;
  • telemarketing;
  • SMS (textové zprávy);
  • podomní prodej.

Výhody direct marketingu

Základní vlastností direct marketingu je možnost efektivního cílení. Pokud společnost propaguje svoji nabídku celému publiku, riskuje zbytečné náklady na kampaň. Při využívání přímého marketingu může naopak využít segmentaci publik a zefektivnit tak výdaje na marketing.

Zákaznickou základnu lze rozdělit na malé skupiny s určitými společnými charakteristikami, které zahrnují věk, pohlaví, zaměstnání, bydliště, zájmy, potřeby, příjem a podobně. To umožňuje vytvářet vysoce personalizované nabídky, které budou relevantní pro každý segment.

Specifikem direct marketingu je také možnost sledování reakcí zákazníků. Díky tomu lze vyhodnotit úspěšnost strategie a zjistit, které kampaně pro danou značku či segment fungují.

Kontakt

Potřebujete pomoci
s marketingem?

Využijte sílu našeho konceptu PR 360. Nejdříve s vámi probereme, co potřebujete. Následně vám doporučíme nejvhodnější nástroje a společně nastavíme tu nejlepší marketingovou strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram