Denisa Marynčáková foto

Díky stáži se raduji z ceny Young Lions i nové práce, říká posila PR týmu Denisa Marynčáková

Profile picture for user Veronika Duchoňová
Veronika Duchoňová
8. 9. 2021

Na stáž v naší agentuře se hlásila dvakrát a na volnou pozici stážistky čekala několik měsíců. Vyplatilo se. Dnes totiž v Lesensky.cz pracuje na plný úvazek a ve sbírce má cenu Young Lions. Jak se jí za pár měsíců podařilo usadit ve dvacetičlenné agentuře a co ji baví na PR, nám prozradila v rozhovoru.

Co jsi vystudovala?

Na střední škole mě bavilo psaní, proto jsem si podala přihlášku na žurnalistiku. V té době jsem se zajímala o módu a kosmetiku a viděla jsem se jako redaktorka české Vogue. Vlastně jsem už v roce 2016 předpověděla příchod časopisu na český trh, který se odehrál o dva roky později. Ironií je, že vysoká škola dost změnila mé hodnoty a dodnes nevlastním ani jeden výtisk této „módní bible.“

Splnila studia žurnalistiky tvá očekávání?

Studium na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity mi dalo mnoho zážitků, zkušeností, znalostí, ale i zábavy. Paradoxně mě ale mnohem více zaujal můj druhý studijní obor – politologie. V ní jsem poté pokračovala i na magisterském stupni.

Denisa Marynčáková


Jak ses od žurnalistiky a politologie dostala k public relations?

Že nechci pracovat ve zpravodajství, mi došlo po několika semestrech na vysoké. A nebylo to jen kvůli historkám, které popisovaly novináře jako lidi bez rodiny, kteří tráví čas pouze psaním. Psaní mě bavilo, proto jsem se formou stáží začala zajímat o to, jak to vypadá „na druhém břehu,“ tedy v oboru public relations.

V čem spočívala tvá první PR práce?

Začínala jsem v PR časopisu fakulty sociálních studií Atrium. Dozvěděla jsem se tam mnoho zajímavých věcí napříč obory, které se na fakultě vyučují. Později jsem získala místo editorky. Tato pozice už nebyla o psaní, ale spíše o manažerských schopnostech. Řešila jsem vydávací plány, zadávala úkoly a byla neustále v kontaktu s týmem redaktorů.

Měla jsi při studiu nějakou zajímavou práci mimo obor?

Přivydělávala jsem si v pekárně. Pečení stovky chlebů sice není jedna z nejméně fyzicky náročných prací, ale mozek si u ní hezky odpočine. A to se mi v době, kdy jsem psala diplomovou práci a učila se na státnice, velmi hodilo. Vyzkoušela jsem si také práci v pivovaru (život je hořký, bohudík).

Jak ses seznámila s agenturou?

S agenturou jsem se seznámila už v prvním ročníku na vysoké škole. Petr Lesenský a Markéta Kohoutková tehdy přednášeli o PR v rámci projektu PR Gang. Moc mě zaujali, proto jsem se do agentury snažila dostat jako stážistka.

O stáže je velký zájem. Vyšlo to napoprvé?

Vůbec ne. O místo stážistky jsem se hlásila dvakrát, podařilo se mi ho ale získat až o pár let později. Pak však věci nabraly rychlý spád.

Během stáže mě agentura nominovala na účast v soutěži mladých marketingových talentů Young Lions. S kolegou Martinem Svobodou jsme vybojovali druhé místo a brzy přišla nabídka práce. Čekání na stáž se tedy vyplatilo a já práci s radostí přijala.

 

Překvapilo tě, když jsme tě nominovali do týmu Young Lions?

Samozřejmě, že ano. Byla jsem ale moc ráda. I kdybychom se neumístili na vítězném místě, věděla jsem, že to bude skvělá zkušenost, která mě v PR posune dále.

Jak si soutěž prožívala?

Během soutěže jsem byla klidná. Bylo to z velké části tím, že jsem pracovala se skvělým kolegou Martinem Svobodou. Cítila jsem zdravou soutěživost, ale nebyla jsem pod tlakem.

Momentka po soutěži Young Lions s kolegou Martinem Svobodou
Momentka s kolegou Martinem na Young Lions.

Šlo vše během soutěžení hladce?

U vytváření strategie pro nadaci Filantia jsme se nejdřív bavili nad mnoha různorodými nápady. Nejnáročnější bylo vybrat ten nejzajímavější a zároveň nejlépe realizovatelný. Pokaždé, když jsme se pro nějakou formu kampaně rozhodli, tak jsme přemítali, jestli jsme neměli zvolit jinou. Tato nerozhodnost nás dost okrádala o čas. Nakonec se nám ale podařilo vymyslet zajímavou kampaň, kde na sebe všechny kroky navazovaly a která si vysloužila ocenění Young Lions.

Zpět k práci v PR. Co tě na ní nejvíce baví?

Na public relations se mi líbí rozmanitost práce. Nejde jen o psaní textů, ale také o celkovou péči o klienty. Důležité je udržovat vztahy s novináři, přemýšlet, jaká témata pro ně budou relevantní, a takové jim potom i nabízet. To mě velmi baví. Největší výzvou je pružná pracovní doba. Ještě jsem nepřišla na to, jak si práci rozložit tak, aby mi nezasahovala do volného času. Občas povinnosti dodělávám ještě pozdě večer, kdy už bych se raději dívala na Netflix.

Využíváš dnes i své znalosti politologie?

V minulosti jsem absolvovala stáž v marketingovém oddělení TOP 09. Tam jsem poprvé viděla, jak vypadá public relations v praxi. Pochopila jsem, jak je důležité být v médiích vidět, umět rychle reagovat na aktuální vývoj a proč si udržovat dobré vztahy s novináři.

Kam myslíš, že se tvá pozice vyvine nebo kam bys ji sama ráda profilovala?

Během studií jsem snila o práci na kampani pro politickou stranu. V budoucnu mě to určitě bude táhnout směrem k politické komunikaci. Vím, že agentura se politickému PR věnuje, takže příležitost k zapojení do tohoto typu projektu snad brzy přijde.

V práci tě vždy potkáváme dobře naladěnou. Čím si zvedáš náladu ve volném čase?

Když mám volno, tak si ráda zajdu na hory nebo se jdu odreagovat do posilovny. Musím ale přiznat, že od doby, co jsem začala pracovat, občas nepohrdnu ani nicneděláním. Na víkendy ráda jezdím do Beskyd, odkud pocházím a kde mám své dva psy. Ti jsou možná mou úplně největší zálibou.

Denisa Marynčáková

 

Kontakt

Potřebujete pomoci
s public relations?

Využijte sílu konceptu PR 360®. Vybereme nejvhodnější nástroje a společně s vámi vytvoříme efektivní a funkční strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram