Rozhovor Petr Lesenský pro Mladý Podnikatel

Rozhovor s Petrem Lesenským: Pojmenovat firmu svým jménem je výhoda i závazek

Profile picture for user Veronika Duchoňová
Veronika Duchoňová
9. 6. 2019

Zakladatel naší agentury Petr Lesenský poskytl rozhovor serveru Mladý Podnikatel. K deseti letům firmy prozradil, jak vznikala a jaká úskalí i výhody má její budování pod vlastním jménem. Řeč byla také o proměnách oboru, prolínání PR a marketingu či o tom, jak PR 360 ovlivňuje nároky na naše agenturní kolegy.

Proč nese firma jméno Petra Lesenského? Jaká to přináší rizika? Je to výhoda nebo nevýhoda? A změní někdy naše agentura jméno? To vše se dozvíte v rozhovoru mezi Jiřím Rosteckým a Petrem Lesenským na Mladypodnikatel.cz.  Nejzajímavější body z debaty jsme pro vás shrnuli v článku, změnu jména však necháme zastřenou tajemstvím, které odhalíte při zhlédnutí celého videa.

„Podnikat pod svým jménem je podle mě výhoda. Vše jsem pečlivěji hlídal, pocit zodpovědnosti byl maximálně silný. Vznik agentury byl můj nápad pod mým jménem a o to větší zodpovědnost mám za každým slovem a aktivitou, co firma podnikne."

Podle Petra jeho jméno v názvu firmy znásobilo pocit kontroly. Velmi tězko si bral neúspěchy, neustále zkoumal, kdy dojde k nedorozumění nebo chybě. Na kolegy byl tak náročný a relativně přísný. „Pověst je jenom jedna. V momentě, kdy zklame agentura, zklamu i já," dodává s tím, že i po letech hodnotí pojmenování agentury svým jménem jako zavazující, ale dobrý krok. Kromě pocitu zodpovědnosti jméno totiž pomohlo zařaditelnosti firmy na trhu i jeho osobnímu brandu. „Moje jméno rostlo s aktivitami firmy. Agentura předběhla můj vlastní osobní a profesní rozvoj,"  vysvětluje Petr.

 

Petr Lesenský rozhovor

 

V rozhovoru se také dozvíte, jak naše agentura vznikla a jak postupně rostla. Petr Lesenský začínal jako novinář, ale opravdový byznys založil až v PR. Ve videu komentuje přechod z novinařiny k public relations a důsledky tohoto kroku. Detailně popisuje začátky v roli PR freelancera, hledání šikovných externistů i to, jak do agentury přišla Markéta Kohoutková, dnešní PR Director. Zajimavé je i poodhalení toho, jak kdysi docházelo k oslovování prvních klientů a jakou tehdy zvolil strategii obchodování.

„S novými klienty jsme se nebáli experimentovat s tím, že to zkusíme na 3 měsíce. Společnost si pak mohla vyhodnotit, zda s námi pokračovat dál."

Kromě minulosti se v rozhovoru řeší i dnešní trendy. Například, proč dnes v rámci PR 360 propojujeme PR a marketing a jak se to projevuje v podstatě i workflow naší každodenní práce. Ze zákulisí se diskuze dotkne i vztahů mezi PR a marketingovým oddělením, rentability projektů a ožehavého tématu práce s juniory.

V závěru interview se Petr rozpovídá o tom, jaké to je předat firmu s jeho jménem novému CEO a jak takový proces v praxi probíhá.