Letní PR kampaň pro dm drogerii - Ženské zdraví
Zaměřeno na zdraví žen: jak jsme otevírali otázky ženského cyklu a sebepéče.
- PR & Media Manager: Jana Kačmárová
- Executive Director: Markéta Kohoutková
- Senior PR Manager: Martin Svoboda
O dm drogerii markt
Společnost dm drogerie markt s.r.o. je se svými 249 prodejnami v České republice lídrem v oboru specializovaných drogerií. Na trh dodává řadu privátních značek, mimo jiné Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, dmBio, trend !t up nebo třeba SEINZ. O media relations dm drogerie pečujeme již více než tři roky, v rámci kterých tuzemským médiím poskytujeme informace z dění ve společnosti, komentáře k trhu, mediálně pokrýváme plánované kampaně a také otevíráme celospolečenská témata.
Zadání klienta a naše role
Klient dm drogerie markt se na nás obrátil se zájmem o mediální pokrytí a propagaci plánované kampaně zaměřené na ženské zdraví. Kampaň dm drogerie markt si kladla za cíl zvyšovat povědomí o tabuizovaných otázkách a otevírat debatu.
Hlavními nosnými tématy kampaně byla sebeláska, vnitřní krása, ženský cyklus, nutnost relaxace nebo také vzájemná podpora mezi ženami. S jednotlivými tématy pak byly úzce provázané produkty privátních značek jako Mivolis, dm bio či třeba Balea.
PR strategie kombinovala několik nástrojů media relations
V návaznosti na zadání klienta jsme připravili tříměsíční PR strategii se zaměřením na intenzivní media relations. Z hlediska konkrétních PR nástrojů jsme zvolili kombinaci různých typů materiálů pro média, presspacků a také exkluzivního průzkumu k tématu ženského zdraví. Klient v rámci komunikace vystupoval v pozici organizace, která klade důraz na osvětu v oblasti fyzického i psychického zdraví a nebojí se na toto téma otevřeně hovořit.
Průzkum STEM/MARK mezi Češkami přinesl exkluzivní data
Jako jeden z pilířů komunikace jsme zvolili exkluzivní průzkum mezi Češkami, který monitoroval, jakou pozornost ženy věnují svému vlastnímu zdraví. Průzkum jsme realizovali ve spolupráci s agenturou STEM/MARK. Zaměřili jsme se na respondentky mezi 18. a 64. rokem věku, abychom pokryli co nejširší segment, a získali tak unikátní data o českém prostředí.
Z průzkumu například vyplynulo, že pouze necelá třetina Češek spí kvalitním a vydatným spánkem, zatímco polovina žen spí jen šest až sedm hodin. Také se ukázalo, že občasnými bolestmi trpí až sedm z deseti žen a 78 procent z nich na bolest užívá léky. Péče o vlastní zdraví se pak projevila například v otázce doplňků stravy, které alespoň občas užívá na 91 procent Češek.
Výzva? Letní timing
Specifickou výzvou kampaně se ukázalo být její načasování, které pokrývalo období od června do konce srpna. Srdce kampaně tak spadalo přímo do období letních prázdnin a času dovolených. Museli jsme proto přizpůsobit individuální komunikaci s jednotlivými novinářkami ohledně balíčků s vytipovanými produkty. Nakonec se nám nejen podařilo dostat presspacky k novinářkám v pořádku a včas, ale zároveň jsme i v období letních dovolených zajistili produktům adekvátní medializaci.
Výsledky tříměsíční PR kampaně
Díky vhodně zvolené kombinaci jednotlivých PR nástrojů se nám podařilo zasáhnout široké spektrum médií. V průběhu tří měsíců kampaň v médiích zajistila nejméně 36 zmínek. Největší podíl činily tituly zaměřené na životní styl a módu, dále média orientovaná na marketing, společenské tituly, zdravotnické a s rodinnou tematikou.
Z hlediska mediatypu připadaly dvě třetiny výstupů na online média, v printu se pak objevila celá třetina. Zajistili jsme výstupy například v titulech Novinky.cz či Blesk, dále pak v magazínech Ona Dnes, Marianne, Chvilka pro tebe, Moje psychologie, Glanc, Kondice nebo třeba Exkluziv. Kampaň však v médiích rezonuje i po formálním ukončení a množství mediálních výstupů se tak nadále zvyšuje.
Mediální zmínky
Podařilo se nám úspěšně otevřít celospolečenskou debatu na téma ženského zdraví. Díky spolupráci s agenturou Lesensky.cz nám nastavená komunikační strategie umožnila oslovit široké spektrum médií i veřejnost. U agentury oceňujeme vždy vstřícný přístup a profesionalitu.
Jiří Peroutka, manažer pro komunikaci dm drogerie