invia header pripadova studie public relations lesenskycz

Cestovní agentura Invia celý rok v hledáčku novinářů: Jak jsme mimo sezónu uspěli na dvou trzích

Cestovní agentura Invia patří mezi největší hráče v oblasti cestovního ruchu. Dlouhodobě se řadí také k našim nejvýznamnějším klientům. PR aktivity pro ni zaštiťujeme už 5 let, a to kromě Česka i na Slovensku. Komunikovat problematiku cestování v hlavní letní sezoně se může zdát snadné. Jak ale obstát i mimo ni? Klíčem je výběr správných témat ušitý na míru jednotlivým médiím.

Cestovní agentura Invia nabízí zájezdy více než 300 cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Jako největší online prodejce dovolených na trhu tak má přístup k unikátním statistikám, které popisují chování cestovatelů v Čechách i na Slovensku.

Dlouhodobě díky nim pozorujeme významnou specifičnost obou trhů, čemuž přizpůsobujeme i témata komunikace. Využíváme přitom nejen naší znalosti problematiky, ale též originálních dat a aktuálních komentářů k dění na trhu, které přizpůsobujeme na míru jednotlivým médiím. I mimo hlavní sezonu tak dokážeme v obou zemích zasáhnout stěžejní média. Naposledy se tak stalo letos na podzim.

Včasná příprava na sezónu

Právě dlouhodobý a detailní vhled do problematiky cestovního ruchu včetně návyků turistů nám umožňuje volit i mimo hlavní sezónu atraktivní témata, která zaujmou. Dovolená totiž neznamená jen letní pobyt v Chorvatsku.

Na podzim jsme například médiím nabídli pohled na to, jak Češi cestují v rámci tuzemska a jaké služby vyhledávají. Také zájezdy po okolních státech jsou v tomto období ve velké oblibě, statistický materiál doplněný komentářem odborníků byl tak přesně tím, co média v tomto období potřebovala.

Netradiční témata a sledování trendů

Zaměřili jsme se i na méně typické aspekty turistického ruchu, například na výlety do evropských zábavních parků. Výsledek? Desítky výstupů v předních českých tištěných médiích v čele s ČTK.

Při komunikaci témat týkajících se cestovního ruchu je zásadní sledovat trendy a chování zákazníků. To se totiž rok co rok mění. Zatímco před časem lidé nechávali pořízení dovolené na poslední chvíli, aktuálně nákupy zájezdů raději řeší s předstihem. Už na podzim je proto nutné informovat veřejnost o nových destinacích na příští rok, o možnostech lyžařských zájezdů nebo oblibě exotických dovolených během svátků.

I tato témata doplněná potřebnými statistikami od cestovní agentury Invia tak na podzim významně rezonovala napříč médii. O lyžování v Alpách se mohli čtenáři dozvědět v obsáhlé příloze Lidových novin, o cestování do exotických destinací pak v bulváru i na nejčtenějších zpravodajských serverech.

Statistické informace na míru slovenskému trhu

Slovenský mediální trh je velmi specifický a je třeba k němu v tomto duchu přistupovat. Specifické je i chování slovenských cestovatelů. Zatímco čeští turisté se nebojí do cestování investovat a stále častěji vyrážejí na více dovolených za rok, Slováci se utrácet za dovolené teprve učí.

Tamním novinářům jsme proto na podzim naservírovali podrobné statistické informace šité na míru, z nichž se dozvěděli vše potřebné k tématu cestování Slováků na podzim. O unikátnosti dat, které je cestovní agentura Invia schopna nabídnout, svědčí mimo jiné to, že se tématu postupně věnovala všechna stěžejní slovenská média, například Hospodárské noviny, SME.sk nebo aktuality.sk.

invia infografika podzim 2018 pripadova studie public relation lesenskycz