Cestovní agentura Invia patří mezi největší hráče v oblasti cestovního ruchu. Dlouhodobě se řadí také k našim nejvýznamnějším klientům. PR aktivity pro ni zaštiťujeme už 5 let, a to kromě Česka i na Slovensku. Komunikovat problematiku cestování v hlavní letní sezoně se může zdát snadné. Jak ale obstát i mimo ni? Klíčem je výběr správných témat ušitý na míru jednotlivým médiím.
Cestovní agentura Invia nabízí zájezdy více než 300 cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Jako největší online prodejce dovolených na trhu tak má přístup k unikátním statistikám, které popisují chování cestovatelů v Čechách i na Slovensku.
Dlouhodobě díky nim pozorujeme významnou specifičnost obou trhů, čemuž přizpůsobujeme i témata komunikace. Využíváme přitom nejen naší znalosti problematiky, ale též originálních dat a aktuálních komentářů k dění na trhu, které přizpůsobujeme na míru jednotlivým médiím. I mimo hlavní sezonu tak dokážeme v obou zemích zasáhnout stěžejní média. Naposledy se tak stalo letos na podzim.
Včasná příprava na sezónu
Právě dlouhodobý a detailní vhled do problematiky cestovního ruchu včetně návyků turistů nám umožňuje volit i mimo hlavní sezónu atraktivní témata, která zaujmou. Dovolená totiž neznamená jen letní pobyt v Chorvatsku.
Na podzim jsme například médiím nabídli pohled na to, jak Češi cestují v rámci tuzemska a jaké služby vyhledávají. Také zájezdy po okolních státech jsou v tomto období ve velké oblibě, statistický materiál doplněný komentářem odborníků byl tak přesně tím, co média v tomto období potřebovala.
Netradiční témata a sledování trendů
Zaměřili jsme se i na méně typické aspekty turistického ruchu, například na výlety do evropských zábavních parků. Výsledek? Desítky výstupů v předních českých tištěných médiích v čele s ČTK.
Při komunikaci témat týkajících se cestovního ruchu je zásadní sledovat trendy a chování zákazníků. To se totiž rok co rok mění. Zatímco před časem lidé nechávali pořízení dovolené na poslední chvíli, aktuálně nákupy zájezdů raději řeší s předstihem. Už na podzim je proto nutné informovat veřejnost o nových destinacích na příští rok, o možnostech lyžařských zájezdů nebo oblibě exotických dovolených během svátků.
I tato témata doplněná potřebnými statistikami od cestovní agentury Invia tak na podzim významně rezonovala napříč médii. O lyžování v Alpách se mohli čtenáři dozvědět v obsáhlé příloze Lidových novin, o cestování do exotických destinací pak v bulváru i na nejčtenějších zpravodajských serverech.
Statistické informace na míru slovenskému trhu
Slovenský mediální trh je velmi specifický a je třeba k němu v tomto duchu přistupovat. Specifické je i chování slovenských cestovatelů. Zatímco čeští turisté se nebojí do cestování investovat a stále častěji vyrážejí na více dovolených za rok, Slováci se utrácet za dovolené teprve učí.
Tamním novinářům jsme proto na podzim naservírovali podrobné statistické informace šité na míru, z nichž se dozvěděli vše potřebné k tématu cestování Slováků na podzim. O unikátnosti dat, které je cestovní agentura Invia schopna nabídnout, svědčí mimo jiné to, že se tématu postupně věnovala všechna stěžejní slovenská média, například Hospodárské noviny, SME.sk nebo aktuality.sk.