Díky kampani „Změňte si svůj obývák během minuty“ v době home-officů a koronavirové pandemie vzrostl zájem Čechů o bytové doplňky a e-shop Astoreo o rekordních 79 procent.
Populární herečka Lucie Benešová ví, jak na domácí pohodu, miluje svoji početnou rodinu a také interiérové doplňky. A právě proto si ji e-shop Astoreo.cz vybral do své podzimní reklamy. Kombinaci klasického a celebrity public relations jsme využili v kampani, která poukázala na to, že lidem není lhostejné, kde žijí a čím se obklopují.
Astoreo.cz je mladý e-shop s bytovými doplňky, módou a vychytávkami do domácnosti. Veřejnosti se poprvé představil na začátku roku 2020. V září rozjel masivní televizní a marketingovou kampaň, v níž hlavní roli ztvárnila herečka Lucie Benešová.
Základ PR kampaně: synergie public relations a ambasadorky značky
Nás při tvorbě doprovodného PR nejvíc zajímalo, jak herečka žije a odpočívá, proto jsme se nechali pozvat do jejího domu, kde se natáčela i televizní reklama.
„Obecně nemám problém ukázat svoje soukromí, a to i z toho důvodu, že jsme herecká rodina. Astoreo je mi navíc blízké svým sortimentem. Miluji interiérové doplňky a během kampaně jsem se snažila prostřednictvím drobných rad dát lidem tipy, jak si pomocí bytového textilu změnit interiér během chvilky a s minimálními náklady,“ zdůrazňuje maminka čtyř dětí a životní partnerka Tomáše Matonohy Lucie Benešová.
Kampaň publikum pozvala do obýváku Lucie Benešové
Hlavní premisou kampaně bylo: žádné kulisy, žádné hraní. Toto je skutečný dům Lucie Benešové a skutečná Lucie Benešová.
Televizní reklama běžela celé září na kanálech TV Prima. „Reklama by měla navozovat pocit pravé domácí pohody. Nechceme si na nic hrát. Lucii Benešovou jsme oslovili jednoduše proto, že nám evokovala zákaznici, která v našem e-shopu nakupuje, miluje dekorování a péči o rodinu. Prostě je to prototyp ženy řešící vše s úsměvem a vytvářející dobrou náladu. Tato emoce je pro nás důležitá,“ uvádí Petr Wagner, spolumajitel společnosti PackWay, do jejíž skupiny Astoreo.cz patří.
Herečka se v rámci kampaně také objevuje na webu e-shopu, na sociálních sítích a v newsletterech. „Každý týden posíláme svým zákazníkům rady a nejrůznější doporučení na vyzdobení interiéru,“ dodává Wagner.
Herečka sama vybrala novinářům produkty do speciálních balíčků
PR podpora kampaně odstartovala začátkem září. V úvodu jsme poslali vybraným novinářům speciální podzimní balíčky s produkty, které herečka sama vybrala. Lucii jsme také vyzpovídali a realizovali rozhovory o spolupráci se značkou Astoreo.
V listopadu jsme se zaměřili na podzimní dekorace a dekorační finty, zároveň proběhlo velké tematické focení, abychom měli dostatek obrazového materiálu do tiskových zpráv. Také jsme uvedli speciální modro-bílou cestovatelskou kolekci Lucie Benešové s kotvičkami pro celou rodinu.
Ve svátečním čase jsme připravili velký vánoční rozhovor, v němž herečka prozradila, jak bude trávit Štědrý den a jak si ozdobí vánoční stůl.
Z herečky Lucie Benešové naše agentura vytvořila ambasadorku domácí pohody a autentického bydlení, což pomohlo rozvíjet celý příběh. Ke všem materiálům byly přidány produktové tipy z e-shopu a kampaň se rozšířila i o placenou PR podporu.
Tržby e-shopu vzrostly o 80 procent
Intenzivní komunikace s médii přinesla tematické články v Blesk Hobby, na blesk.cz, bleskprozeny.cz nebo velký vánoční rozhovor s herečkou v Báječných nápadech. PR kampaň celkem zasáhla 7,7 milionů lidí a přilákala e-shopu nové zákazníky.
V kvartálním srovnání se zvýšil počet návštěvníků e-shopu v době kampaně a následně po ní o 79 procent. Z toho 84 procent publika byli noví uživatelé. Tržby se ve stejném období zvýšily o téměř 80 procent.
„PR kampaň agentury Lesensky.cz nám jako součást celého marketingového mixu přinesla rekordní výsledky.“
Petr Wagner, Astoreo.cz