V úterý 30. dubna studenti kompletně zaplnili aulu Fakulty sociálních studií MU. Konala se totiž třetí panelová diskuze pod záštitou našeho projektu PR Gang – tentokrát na téma Jak správně na média, sociální sítě či influencery. Odborníci a naši hosté z oblasti médií a marketingu na akci debatovali o nových trendech v komunikaci, spolupráci s influencery a budoucnosti sociálních sítích.
V letošní panelové diskuzi vystupovalo celkem pět řečníků, slova se ujali zástupci velkých brandů i agentur. Studenti si vyslechli názory Lukáše Matějů z IBM či Oldřicha Dostála z Notino. Své zkušenosti se světa sociálních sítí prezentoval také Adam Zbiejczuk z Influencer.cz, hostem setkání byl také zakladatel naší agentury Petr Lesenský. Klasická média reprezentoval novinář a lektor Akademie ČTK Jan Tomandl. Panelovou diskusí pak posluchače provázel moderátor Ondřej Aust z Médiáře.
Odborníci z PR a marketingu odkryli největší problémy spolupráce s influencery na českém trhu.
"Oldřich Dostál se ujal slova jako první a promluvil z pohledu firmy pohybující se v oblasti beauty segmentu ... Ve srovnání se zahraničím u nás vnímá velkou promiskuitu influencerů. Nejsou věrní značce, kterou propagují, často přebíhají ke konkurenci, někdy (nevědomky) svými posty spolupracující značku poškozují a jdou za penězmi."
Report Jana Polzera na portálu Maxiorel.cz
Panelisté také upozornili, že oproti zahraničí je na tuzemské scéně stále problém s označováním placené spolupráce. V zahraničí je označování běžné, v Česku se placený obsah moc nepřiznává. Debata se stočila i na definici dnešních infuencerů a úskalí práce s nimi.
Na závěr debatující zhodnotili vývoj jednotlivých sociálních sítí, posteskli si nad ústupem využívání twitteru a prozradili, že věří v rozvoj Instagramu a profesní sítě LinkedIn. Další zajímavosti a podrobnější report z celé diskuze najdete na webu Maxiorel.cz.
Ještě jednou děkujeme všem účastníkům, Fakultě sociálních studií MU a především zkušeným panelistům. Příští rok se těšíme na viděnou!