CHAT GPT pro marketingovou strategii

Marketingový plán? Využijte nový specializovaný ChatGPT

Profile picture for user Jana Varnerova
Jana Varnerova
31. 1. 2024

Možností, jak vytvořit marketingový plán, je několik. Použít lze vlastního markeťáka, agenturu nebo si stáhnout šablonu, případně plánování vůbec neřešit. Všechny tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody jsme už probírali v našem blogu na toto téma. Co ale pro plánování využít AI? 

Jaké jsou v současné době možnosti tvorby marketingového plánu pomocí AI?

V případě ChatGPT je variant několik. První z nich je využití dnes už standardního chatovacího okna. Určitě nezapomeňte hned v úvodu definovat jakou roli, respektive personu, má pro vás ChatGPT v konverzaci zastávat. To znamená, že mu musíte určit, že se má stát odborníkem na marketing, plánování a strategie. V následné konverzaci se pak společně pokusíte dát dohromady jednotlivé části marketingového plánu.

Nepočítejte s tím, že pro vás ChatGPT vytvoří komplexní dokument nebo dílčí části, které budete moct využít bez dalších podrobných úprav a doladění, a to ani v případě placené verze ChatGPT-4. Určitě se však dá použít v kombinaci s připravenou šablonou marketingového plánu. Pomůže vám sepsat podklady pro vyplnění šablony a pravděpodobně přijde i s nápady, které by vás nenapadly. Bez dobrých znalostí marketingu se ale neobejdete. Sami musíte zhodnotit, co jsou aplikovatelné nápady a co se do našeho prostředí nehodí. Jinými slovy, ChatGPT bude solidní pomocník, větší kus práce však bude pořád na vás.

Velké jazykové modely (LLM) jsou pomocníkem v mnoha odvětvích a marketing není výjimkou. Nejznámější z nich je asi Chat GPT od OpenAI, možností se ale nabízí mnohem více. 

Jana Varnerová, marketing specialist Lesensky.cz 

ChatGPT na míru

Od listopadu 2023 si může každý uživatel ChatGPT postavit vlastní specializovaný ChatGPT, aniž by nutně musel umět psát prompty nebo kódovat. V praxi to znamená, že můžete zkusit sami vytvořit vlastní ChatGPT pro navržení marketingového plánu. A to jenom tím, že podrobně popíšete, co potřebujete a čeho chcete dosáhnout. Nebo můžete počkat, až takový ChatGPT vytvoří a publikuje někdo jiný a pak jej začít aktivně používat pro svoje potřeby. 

V lednu 2024 Open AI po několika odkladech spustilo svůj již dříve ohlášený ChatGPT store, kde jsou tyto specializované ChatGPTs k dispozici. Vyhledávat mezi nimi můžete podobně jako ve storech s aplikacemi pro mobilní telefony. V tuto chvíli je užití jednotlivých individualizovaných ChatGPTs zdarma, ale OpenAI intenzivně pracuje na možnostech monetizace pro ty nejlepší tvůrce. O tom, zda tato v tuto chvíli bezplatná dostupnost specializovaných ChatGPTs zůstane zachována, tak rozhodnou následující měsíce. 

Specializované nástroje

Mimo uživatelských nástrojů ChatGPT, které na svůj opravdový nástup zatím čekají, je tu ještě jedna možnost. Existují specializované nástroje, jež s využitím ChatGPT, ale ve vlastním online prostředí, nabízejí na poli marketingu přesně to, co potřebujete. Stojí za nimi specialisté, kteří umí AI naprogramovat pomocí profi postavených promptů. Zaplatíte si přístup nebo jednorázové využití a je vám k dispozici profi copywriter specializovaný na různé typy textů od sociálních sítí až po případové studie, marketingový stratég nebo analytik. Neobejdete se však bez znalosti angličtiny, pro niž většina tvůrců svůj obsah vytváří. 

U nás v agentuře se snažíme všechny významné trendy využití AI pro marketing podrobně sledovat a testovat. Důvod je prostý, s AI a LLM přichází forma revoluce, která pravděpodobně už v blízké budoucnosti výrazně ovlivní způsob, jakým všichni pracujeme, bez ohledu na to, zda zrovna stojíme na straně agentury, nebo klienta. Proto chceme mít reálné zkušenosti s tím, co je aktuálně na trhu k dispozici. 

Jaký je náš závěr? 

AI je skvělý pomocník. Má hodně nápadů, z nichž si dokážete vybrat ty použitelné. Má (a stále sbírá nové) zkušenosti, učí se. A pokud ji dokážete dobře nasměrovat, poskytuje zcela relevantní odpovědi. Právě v nasměrování je ale ten největší háček. I když jsou uživatelské ChatGPTs velmi dobrým krokem vpřed, vytvoření promptu, podle něhož ChatGPT bude plnit právě vaše zadání pro vaši potřebu (kterou může být třeba zrovna marketingový plán), je zatím největší oříšek.

Umělá inteligence (AI) pro marketingové strategie

Vytvořit marketingový plán pomocí AI určitě lze. V procesu tvorby by však měla být umělá inteligence využita jen jako podpora, jež bude následně doplněna o korekci, zkušenost a znalosti reálných odborníků. Tak daleko, abychom AI mohli jen zadat vstupní data a nechat ji připravit kompletní ucelený materiál, který bude mít hlavu a patu, a hlavně praktické využití, ještě přece jen nejsme.

Kontakt

Spojte se
s námi!

Využijte sílu konceptu PR 360®. Společně s vámi vytvoříme nový skvělý web, který podpoří váš brand i byznys.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram