Nový web pro turisticko-informační portál Kempy-chaty.cz
Pro turisticko-informační portál Kempy-chaty.cz jsme vytvořili nové webové stránky s přehlednou strukturou a akcentem na uživatelskou přívětivost a design.
- Projektové vedení: Jana Varnerová
- Grafický design, UX: Ivan Kebeleš
- Backend: Jan Polzer
- Frontend: Lukáš Polzer
- Content: klient
O klientovi
Portál Kempy-chaty.cz patří mezi nejnavštěvovanější weby svého druhu v Česku. Nabízí rozsáhlý katalog ubytovacích zařízení doplněný o zajímavé turistické informace a tipy na výlety v regionech Česko, Slovensko i vybraných koutech Evropy.
Zadání klienta a naše role
Klient nás oslovil s požadavkem na kompletní přepracování webu. Původní podoba již nevyhovovala po technické i vizuální stránce a neumožňovala další rozvoj. Naším úkolem bylo navrhnout novou strukturu a design s důrazem na přehlednost a uživatelskou přívětivost, významně zjednodušit administraci stránek a přejít na novější technické řešení.
Výchozí situace a cíle
Portál Kempy-chaty.cz navštěvují měsíčně desítky tisíc uživatelů a za roky provozu nashromáždil obrovské množství originálního obsahu. Jedním z hlavních cílů projektu proto bylo zachovat tento obsah a přesunout ho do nové struktury a vizuální podoby. Klíčové bylo také zachování všech původních odkazů a klíčových SEO prvků, aby nedošlo k poškození dosažených pozic ve vyhledávačích.
Portál také nabízí ubytovacím zařízením podporu ve formě reklamních pozic, přednostních zápisů nebo PR aktivit, které bylo nutné efektivně začlenit do nového řešení. Mezi další cíle, na něž jsme se soustředili, bylo rychlé vyhledávání a filtrování informací, rychlost načítání a plná responzivita, kterou původní web postrádal.
Nová architektura a UI
Portál Kempy-chaty.cz jsme rozdělili do několika obsahových bloků, jimž jsme pak šili uživatelské rozhraní spolu s designem přesně na míru. Klíčový obsah tvoří katalog ubytovacích zařízení doplněný o turisticko-informační články, které uživatelům nabízejí cestovatelské zajímavosti, nabídky a tipy na trávení volného času. Tyto články lze snadno třídit pomocí štítků a k dispozici je i přehledný rozcestník.
Doplňkové části webu tvoří informační stránky a podstránky, kde lze prezentovat vlastní produkty portálu a možnosti spolupráce.
Důraz na homepage i přehledný filtr ubytování
Velkou péči jsme věnovali samotné homepage, která slouží jako výkladní skříň veškerého obsahu portálu. Nechybí zde prostor pro aktuality, odkazy na oblíbená témata i ubytování, přehled posledních recenzí a článků ani prostor pro komerční prezentace.
Návštěvníci na web přicházejí hlavně kvůli vyhledávání vhodného ubytování. Proto jsme vytvořili přehledný filtr ubytovacích zařízení. Primárně je navázán na zájmovou lokalitu a lze jej dále rozšiřovat podle klíčových vlastností, které má hledané ubytování mít.
Design pro návstěvníky
V oblasti designu nám dal klient zcela volnou ruku. Vzhledem k tomu, že více než 70 % návštěvníků přichází na web prostřednictvím telefonů, měla pro nás prioritu přístupnost a snadná orientace právě na mobilních zařízeních. Z původní podoby jsme zachovali pouze logo, které jen prošlo úpravou barevnosti tak, aby ladilo s novou koncepcí.
Pro web jsme zvolili příjemnou barevnost evokující klidnou atmosféru a propojení s přírodou. Velký prostor dostali fotografie, které jsou jedním z klíčových prezentačních prvků při výběru dovolenkových destinací a výletů. Pro navigaci jsme zvolili systém takzvaných big menus a vznikla rovněž sada tematických ikonek pro snadnou orientaci na webu.
Správa a specifické funkce
Původní web běžel na systému Drupal, který klient preferoval zachovat. Nová podoba portálu tak vznikla na nové verzi Drupalu jako kompletně nové řešení. Jednu z největších výzev pro nás představoval import dat z předchozího webu, jenž kromě samotného obsahu zahrnoval také uživatelské účty a recenze, vybrané SEO parametry a informační kategorie.
Mimo to jsme implementovali i několik specifických funkcí, jako je propojení s hotelovým systémem rezervací Previo nebo uživatelské recenze a hodnocení ubytování, která jsou moderovaná a dostupná až po schválení administrátorem. Pro uživatele portálu jsme vytvořili sekci dostupnou po přihlášení, kde mohou efektivně spravovat svoje údaje, ukládat oblíbená zařízení a další.
Výsledky a hodnocení
Novou podobu stránek jsme spustili ve druhé polovině června 2024 a zpětná vazba je výborná. Hned v prvním týdnu narostl počet objednávek ubytovacích zařízení skokově o více jak 1000 procent a nárůst přetrval po celou hlavní sezónu. Web si udržel vysokou návštěvnost a zvýšil se počet zahraničních uživatelů webu, stejně jako jimi realizované objednávky.
Klient je velmi spokojen s novou správou obsahu, která je pro něj nyní výrazně jednodušší, a především rychlejší. Na původní projekt navazuje smlouva o další spolupráci, v rámci které budeme klientovi pomáhat s údržbou a postupnou implementací dalších nápadů.
Tak tato firma překonala všechny naše očekávání. Celý "Dream team" nám nejen postavil náš web na nejnovějším systému, ale téměř na 100% pochopili o čem náš projekt je, kam směřuje a k tomu uzpůsobili i Design a spoustu specifikací, které vedli k tomu nejlepšímu Ratingu jaký jsme kdy měli. Schopnost přetavit moje specifické vize do reálné podoby, to se nepovede jen tak někomu a to i přesto, že na podobném projektu nikdy nepracovali. Spolupráce s touto firmou byl ten nejlepší krok jaký jsme za posledních 10 let udělali a mohu jen doporučit.
Marek Mišutka, Online Marketing Manager
Kontakt
Spojte se
s námi!
Využijte sílu konceptu PR 360®. Společně s vámi vytvoříme nový skvělý web, který podpoří váš brand i byznys.