Do marketingu jsem se zamiloval už na střední, říká náš nový šéf marketingu Michal Kubín

Michal Kubín
Agenturní zpravodaj | Veronika Gardášová
Autor článku: Agenturní zpravodaj

Do našeho agenturního týmu přibyla nová posila. Je jí Michal Kubín, který nahradí kolegyni Veroniku Duchoňovou na pozici Marketing Director. Zatímco Veroniku čeká starost o nového potomka, Michal se těší na péči o růst a rozvoj marketingového oddělení. Povídali jsme si s ním o jeho cestě k marketingu a plánech týkajících se marketingového oddělení agentury Lesensky.cz.

Slyšeli jsme, že o sobě mluvíš jako o „brněnské náplavě“. Odkud tedy původně jsi a jak ses dostal do Brna?

Pocházím z východních Čech, z okresu Rychnov nad Kněžnou. Do Brna jsem se, jak mnoho dalších lidí, dostal kvůli studiu vysoké školy. V podstatě hned jsem zde začal i pracovat a podnikat. Psal se rok 2006. Brnu už tedy říkám domov více jak 12 let. 

Když mluvíš o škole, jaký obor jsi studoval?

Vystudoval jsem mezinárodní podnikání na Newton College s titulem bakalář. Pokračovat jsem chtěl na zlínské UTB oborem marketing management, ale studijní program mne nenadchl natolik, abych našel dostatek motivace pro učení. V té době jsem se již celkem dobře živil jako freelancer a neviděl jsem v dokončení školy dostatečný přínos.

Hodně zmiňuješ podnikání. V jakých oblastech jsi podnikal?

V podstatě celou dobu od střední školy jsem se motal kolem marketingu a reklamy. Úplně první začátky byly spojené s webařinou, později jsem přešel k online marketingu, konkrétně SEO/SEM, PPC atd. V posledních letech jsem se věnoval hlavně marketingovým strategiím, oblasti budování značek a holistickému marketingu.

I nějaké profesní úlety se objevily. Třeba když jsme si s pár známými před pár lety otevřeli kavárnu. 

Proč ses nakonec rozhodl pověsit podnikání na hřebík a přejít do agentury?

Ten nápad nebyl z mé hlavy. Oslovil mne majitel agentury Petr Lesenský a obchodní ředitel Roman Kučera, které jsem v přátelské a dodavatelské rovině znal již z dřívějších dob. Když za mnou současní kolegové přišli, že hledají ředitele marketingového oddělení, měl jsem několik vlastních klientů, které jsem řešil pod vlastní značkou. Nicméně možnost zapojit se do širšího funkčního kolektivu a pracovat s řádově většími klienty, než jsem měl ve své vlastní praxi, mi přišla extrémně zajímavá. A pak jsem taky věděl, že tým musí být stejný, jako jeho vedoucí. A s Romanem a Petrem byla vždy sranda (směje se).

S jakými klienty jsi ve svém předchozím působení pracoval?

Šlo o klienty s obratem do 100 milionů Kč, většinou však mnohem menšími, z nejrůznějších oblastí lidské činnosti. Měl jsem klienty z ICT/Telco, cestovního ruchu, stavebnictví, firemního vzdělávání, realitního trhu, osobního rozvoje. Hodně jsem se věnoval také školení různých témat pro agentury tady v Brně a v Praze.

Teď už k tvému působení u nás. Jaké jsou tvé úkoly v začátcích nového působení?

V prvních měsících jsem se hlavně snažil postupně převzít celé oddělení. Moje předchůdkyně Verča Duchoňová mne s maximální citlivostí, za což jsem jí skutečně vděčný (směje se), zaučovala do jednotlivých částí vedení oddělení – nastavenými pravidly v týmu, procesy celého oddělení, aktuálním klientským portfoliem, potřebami jednotlivých klientů atd. V této době jsem tedy hlavně držel jazyk za zuby a o to více měl otevřené oči, uši a mysl.

Jaké máš s oddělením plány?

Nevím, jestli je vhodné takové věci prozrazovat. Rozhodně chci navázat na dvouletou práci své předchůdkyně, která oddělení v současné podobě dala dohromady. Celá agentura má skvělé základy, velmi dobré jméno v oblasti Public Relations, na které může být celý tým právem hrdý. To samé platí pro oddělení, které přebírám.

Největším úkolem, které jsem si ve spolupráci s vedením firmy vytyčil kromě samotného vedení a rozvoje oddělení, je podpora obchodních aktivit a dokončení procesu rebrandingu agentury z firmy specializované čistě na PR na PR a marketingovou agenturu.

Mám skvěle připravenou půdu v podobě pozitivně hodnocené změny firemní identity a nového webu, se kterým agentura vyhrála stříbrnou medaili v soutěži WebTop100.

A ať nemluvíme jen o práci, jaké jsou tvé osobní plány v roce 2019?

V roce 2019 mám osobně dva velké sny, a to naučit se konečně hrát na elektrickou kytaru a podívat se do USA. Jako metalista přestávám dýchat, když v písničce slyším nějaký skvělý kytarový riff, a tak jsem si řekl, že naučit se takové riffy i produkovat by mohla být zábava a hlavně zajímavý způsob relaxu. No a USA? Už dlouho žiju s určitou představou Států, o které všichni kolem mě tvrdí, že je hrubě zidealizovaná. Tak chci do USA alespoň nakouknout, abych měl nějakou reálnou zkušenost.