Proč jsme šli v pondělí do práce v papučích? Vygooglete #papucovyden

Ilustrační fotografie ke kampani Papučového dne. Zdroj:www.papucovyden.cz.
Monika Hořínková
Autor článku: Monika Hořínková

V pondělí se připomínal Papučový den, kterým odstartoval národní Týden mobilních hospiců. Jeho cílem je upozornit hlavně na to, že je možné pečovat o nejbližší až do jejich posledního dne přímo doma, s podporou rozmanitých institucí a služeb. Papučový den jsme podpořili nejen zapojením týmu do samotné akce, ale naše kolegyně pomohla taky PRově. A myslíme si, že se to povedlo!

Věděli jste, že podle výzkumů si 80 % lidí přeje zemřít doma v blízkosti rodiny a přátel? My už ano. Naše kolegyně Monika Hořínková se totiž nedávno stala díky našemu členství v Impact HUBu mentorem jednoho z projektů akceleračního programu Edison. Ten hledá neziskové organizace, sociální podniky, neformální týmy nebo i firemní projekty řešící sociální problémy neotřelým způsobem. Snaží se je posunout dál, aby získaly nové dovednosti, udržitelnější obchodní a finanční model a také vyšší pozitivní dopad ve společnosti. Pod Moničina křídla se dostala organizace pod názvem Fórum mobilních hospiců, která sdružuje poskytovatele mobilní specializované paliativní péče v České republice. Cílem Fóra je prosadit, aby v blízké budoucnosti mohlo s podporou kvalitní paliativní péče dožít v domácím prostředí až desetkrát více Čechů než dnes.

Jedním z prvních úkolů dlouhodobého PR mentoringu byla pomoc naplánovat Fóru co nejefektivnější medializaci tzv. Papučového dne. Jedná se o uměle vytvořenou akci, kterou se začíná týdenní kampaň pro mobilní hospice.

Právě tímto speciálním dnem se snaží mobilní hospice upozornit na to, že umírat doma je možné a že existují služby, které nabízejí doprovod. Odborný i lidský.

Vymyslel ho vloni Mobilní hospic Ondrášek, letos se do akce zapojilo asi 15 dalších subjektů. „Pro nás je důležité, aby to byl den, o kterém se píše a mluví, který je vidět. Den, kdy umíme vysvětlit, proč mnozí z nás vypadají tak netradičně, protože kdokoliv se zapojí, předává vlastně určité poselství o tom, že chce změnit povědomí o umírání v České republice,“ říká k myšlence Martina Dunděrová z Mobilního hospice Ondrášek.

Papučový happening mohl podpořit kdokoliv tím, že se vydal do práce v papučích, případně se v práci do papučí přezul, zdokumentoval svou snahu a nasdílel fotografii s hashtagem #papucovyden na sociálních sítích. Všechny takto uveřejněné fotky se postupně objevovaly na webu www.papucovyden.cz, kde jsou také další informace o eventu nebo ukázky z minulého ročníku. O akci tak bylo nutné informovat veřejnost dopředu. Kromě plošnější komunikace o konání happeningu se celý tým i s naší agenturní mentorkou snažil nabídnout netradiční téma taky individuálně do vhodných pořadů. Ve Fóru se naučili, že dobré téma je klíčem k úspěchu, a Papučový den se nakonec podařilo dostat nejen do deníků a lifestylových médií, ale mohli jste o něm slyšet také třeba v Českém rozhlase, v Dobrém ránu nebo ve Snídani s Novou. Oproti loňským mediálním výstupům k akci, které byly v řádu jednotek, tak letošní Papučový den rozhodně zabodoval. 

V pondělí 8.10. se připomínal Papučový den, zapojila se média i firmy