PR osobnost 2015? Petr Švancara s týmem naší brněnské agentury v zádech

PR osobnost 2015 Petr Švancara | Lesensky.cz
Agenturní zpravodaj | Veronika Gardášová
Autor článku: Agenturní zpravodaj

„Ocenění bude uděleno ‚neprofesionálovi’ v oboru PR, který se odvážně a výrazným způsobem zasadil za rozvoj a propagaci public relations.” Tak zní popis ocenění PR osobnosti roku, kterou každoročně uděluje Asociace PR agentur. Agentura Lesensky.cz má o vítězi jasno a proto jsme na tuto cenu nominovali brněnského patriota a iniciátora revitalizace stadionu Za Lužánkami Petra Švancaru. Jeho rozlučka s fotbalovou kariérou zaujala celou Českou republiku a vzbudila zájem i v zahraničí. Napsal o ní například prestižní zahraniční deník The Guardian (článek zde). Petrovi Švancarovi se podařilo to, co se zdá v dnešní době téměř nemožné - strhl na svou stranu nejenom davy lidí a média, ale ještě podpořil dobrou věc. Za nás jednoznačně PR osobnost roku 2015! Jestli s námi souhlasí i odborná porota, se dozvíme 21. října.

Zajímají vás detaily ohledně organizace tak velké akce jako revitalizace stadionu Za Lužánkami? Nás také, proto jsme si pro odpovědi šli rovnou ke zdroji a vyzpovídali Petra Švancaru.

  1. Jak dlouho trvalo celou akci připravit?

Přesně půl roku, od ledna do června. Přípravy probíhaly na dvou místech - brigádníci věnovali oživení stadionu víkendy, já jsem přes týden vyřizoval potřebnou administrativu. Pracovali jsme velmi intenzivně těch 6 měsíců a všem, kteří pomohli, patří velký dík.

  1. Jaký byl průběh příprav a co bylo z vašeho pohledu nejtěžší ze začátku zrealizovat?

Nedá se říct, že by něco bylo lehčí a něco těžší. Nejtěžší totiž bylo opravdu všechno - samotné práce na stadionu i papírování. Ačkoliv nám pomáhali brigádníci zadarmo, ne všechno šlo bez peněz. Musel jsem proto shánět i finanční příspěvky od sponzorů. Stadion potřeboval revitalizaci, v půlce byl prasklý, na hřišti nebyla místy tráva. Znovu opakuji, velký dík patří všem dobrovolníkům a také vedení města Brna.

  1. Lze spočítat, kolik reálných finančních prostředků celá akce stála? (nebudeme-li zohledňovat nepeněžitou podporou okolí - fanoušci, partneři, město)

Řekl bych, že kolem 100 tisíc korun. Když jsem se rozhodl, že uspořádám rozlučku s kariérou, věděl jsem, že to bude něco stát. Ale peněz nelituju, vždyť o rozlučce na stadionu Za Lužánkami může každý jen snít. Navíc se mi podařilo sehnat také spoustu sponzorů. S tím mi pomohl Jihomoravský kraj i město Brno.

  1. Kolika členný byl váš stěžejní organizační tým?

Dalo by se říct, že zhruba 8 lidí. Není to ale tak, že by měl někdo důležitější funkci, nebo že by byl někomu nadřazený. Byl tam zástupce pořadatelů nebo zástupce fanoušků, kteří předávali veškeré informace dál a napojovalo se to tak na další lidi. Ze začátku mi pomáhal hlavně Luděk Zelenka a další kamarádi. Celá akce tedy byla společným dílem nás všech. Samozřejmě netvrdím, že mi nikdo za dobu realizace nehodil klacek pod nohy, ale nebylo to nic, z čeho bych se neoklepal.

  1. Jak velkou roli podle vás měla média a sociální sítě na úspěchu akce?

Bez pomoci médií a sociálních sítí by se stadion nedokázal vůbec naplnit. Celý projekt by se zastavil, protože o něm média dala hodně hlasitě vědět hned ze začátku. To, že jsme během 10 pracovních dnů dokázali vyprodat stadion, je z 80 % zásluha médií.

  1. A kdybyste měl vybrat, jestli větší úlohu sehrála média nebo sociální sítě?

Myslím, že je to 50 na 50. Média i sociální sítě udělaly celé akci velkou reklamu a byly stejně důležité. Díky nim věděli lidé i další důležité informace, jako třeba organizační věci nebo jaká je nominace osobností.

  1. Vaše jméno se i díky této akci stává výrazným symbolem Brna i pro mnoho komerčních subjektů. V dnešní době je lehké udělat chybu a jméno si zkazit. Pomáhá vám někdo v této oblasti, nebo si řešíte pocitově sám?

Marketingu se věnuju sám, baví mě role manažera. Takže to, kterému projektu propůjčím svou tvář, si pečlivě vybírám. Když je to reklama, firmu si předtím pečlivě prověřím. Většinou ale pracuji na projektech, které dělám zadarmo a které pomáhají ostatním. Podporuju proto děti i nižší fotbalové soutěže. Beru to jako svou povinnost a chtěl bych tímto apelovat i na další regionální osobnosti, aby se do podobných projektů zapojily.