Fotbalová bitva hvězd aneb Jak jsme stvořili marketingovou kampaň rozlučky Luboše Kaloudy

Dětský den se Zbrojovkou rozlučka Luboš Kalouda banner
Martin Svoboda
Autor článku: Martin Svoboda

Grafická podoba outdoorové kampaně, vstupenek, diplomů a kompletní PR strategie. To je souhrn našich aktivit, kterými jsme v loňském roce pomohli uvést v život rozlučku fotbalisty Luboše Kaloudy s fanoušky. Výsledkem tak bylo nejen utkání fotbalových hvězd, ale také hojná účast na samotné akci. Na brněnský stadion na Srbské zavítalo přes 4 000 návštěvníků.

Luboš Kalouda je bývalý fotbalista a odchovanec brněnské Zbrojovky. V jejím hlavním mužstvu působil v letech 2007 a 2008, následně hrál například v ruském CSKA Moskva, pražské Spartě či Dukle. Svou kariéru zakončil v roce 2017 v dresu 1. FC Slovácko. O rok později se rozhodl uspořádat ve svém rodném Brně rozlučku s fanoušky. S její organizací přitom téměř půl roku významně pomáhala naše agentura. 

Vzhledem ke znalosti brněnského regionu a zkušenostem z oblasti marketingu jsme se kromě aktivit v rámci public relations podíleli i na ideové koncepci celé akce. Hned na začátku jsme si vytkli tři klíčové cíle, kterých jsme se během příprav snažili dosáhnout. Prvním bylo připomenutí jména Luboše Kaloudy směrem k brněnské veřejnosti, v brněnském dresu totiž hrál pouze v mladém věku. Druhým cílem byla eliminace rizik spojených s fotbalistovým působením v pražské Spartě, která je velkým brněnským rivalem. Třetím kritériem pak bylo přilákání co největšího počtu rodin s dětmi na samotnou akci.

Hlavní idea kampaně: souboj hvězd pro dospělé a speciální atrakce pro děti

Jako ideální řešení se ukázalo pojetí akce formou fotbalové bitvy. Na jedné straně stál tým Luboše Kaloudy – jeho kostru tvořilo stříbrné reprezentační mužstvo hráčů do 20 let z roku 2007. Soupeřem pak byl dream tým Zbrojovky Brno pod vedením Petra Švancary, jehož osobnost ještě více podtrhla regionální charakter akce. Právě tento souboj se výrazně promítl i do vizuálů akce, které jsme kompletně zajišťovali – od grafiky, přes vstupenky až po billboardy. Na obou zmíněných hráčích v pozicích kapitánů jsme tak mohli vystavět regionální kampaň směrem k fanouškům

Vzhledem k tomu, že se akce konala krátce po Dni dětí, pojali jsme ji ve spolupráci s Lubošem Kaloudou jako dětský den. Pro návštěvníky tak bylo připravené široké spektrum aktivit, už od ranních hodin zároveň mohli sledovat fotbalový turnaj starších přípravek do 11 let z Brna a okolí. Hlavním tahákem však byl až podvečerní fotbalový zápas, kterého se zúčastnila široká plejáda hvězd – například Tomáš Ujfaluší, Zdeněk Grygera, Marek Suchý, Milan Pacanda nebo Bony Wilfried.

Luboš Kalouda kampaň Lesensky PR360

Výstupy v hlavním televizním zpravodajství

Na stadion na Srbské nakonec díky naší PR 360 kampani zavítalo přes 4 000 diváků, zejména rodičů s dětmi. Stalo se tak i přes to, že fanoušci Zbrojovky Brno museli nedlouho před akcí skousnout sestup týmu do nižší soutěže.

Hojná účast rodičů s dětmi by nebyla možná ani bez výrazného mediálního pokrytí. O akci tak během celého víkendu díky naším aktivitám důkladně informovala nejen všechna stěžejní média v regionu, ale také klíčové oborové tituly v čele s deníkem Sport. Zaznamenali jsme i televizní výstupy, reportáže přímo z akce tak mohli vidět diváci hlavní zpravodajské relace České televize a TV Nova. 

V souhrnu jsme tak jen během těchto dnů zaznamenali více než 50 zmínek napříč stěžejními českými médií. Na sociálních sítích měla událost dosah 80 000 unikátních uživatelů, z čehož 2/3 tvořil dosah bez placených kampaní.

Kampaň Luboše Kaloudy v číslech

Potřebujete poradit se sportovním marketingem?

Kontaktujte nás! A podívejte se také, jak vlastně fungují naše PR služby a jak probíhá spolupráce s agenturou.