Jak dělat PR pro velké zábavní centrum úspěšně několik let? Klíčem je správný mix aktivit

Letní sezona v Aqualandu Moravia
Lenka Romportlová
Autor článku: Lenka Romportlová

Aqualand Moravia patří k našim nejvýznamnějším klientům již od roku 2014. Největší a nejmodernější tuzemský aquapark je pro nás výzvou nejen proto, že dělat public relations zábavním turistickým cílům není v jejich obrovské konkurenci snadné, ale také pro svůj význam v regionu. I po několika letech spolupráce se snažíme přicházet s novými nápady a metodami, abychom zaujali jak regionální novináře, tak i celostátní média.

 

Při práci pro významný turistický cíl, jako je Aqualand Moravia, je třeba myslet na několik cílových skupin, které je nutné PR komunikací oslovit. Dlouhodobou snahou aquaparku je, aby o něm a jeho aktuálních akcích a novinkách věděli nejen potenciální návštěvníci z regionu, ale rovněž i turisté z celé republiky. Jednotlivé cílové skupiny, které do Aqualandu jezdí, tedy rodiny s dětmi, mladé páry či senioři, mají přitom často velmi odlišné důvody, proč do Pasohlávek vyrazit. Naším úkolem je proto zaujmout jak starší milovnici wellness a masáží s oblibou v lifestylových časopisech, tak mladou maminku, jež hledá na internetu tip na víkendovou zábavu pro celou rodinu.

Mediální strategie: Od pozvánek po výsledky CzechTourismu

Pro oslovení takto různorodých skupin čtenářů proto volíme mix několika typů aktivit. Samozřejmostí je informování o aktuálních akcích v aquaparku, novinkách i vychytávkách. Ty největší letní novinky představujeme vybraným novinářům na každoroční tiskové konferenci, která se koná vždy těsně před zahájením letní sezony. Médiím se pak po celou sezonu snažíme vedle regionálně významných novinek představit také obecnější informace. V létě jsme kupříkladu významnou pozornost věnovali výsledkům šetření agentury CzechTourism, podle jejíhož žebříčku se stal Aqualand Moravia nejnavštěvovanějším turistickým cílem Moravy a pátým nejoblíbenějším místem v republice.

Infografika: PR aktivity během letní sezony v Aqualandu Moravia

Návštěvníky necháme prostřednictvím médií nahlédnout též do zákulisí Aqualandu. Letos v létě jsme v tomto duchu představili například unikátní systém čištění vody nebo i to, jak to v aquaparku vypadá po zavření. Téma média zaujalo natolik, že se objevilo v televizním zpravodajství i ve videu jednoho z nejčtenějších zpravodajských serverů idnes.cz. Nezapomínáme ani na lifestylová témata, v rámci nichž přibližujeme například příznivé účinky saunování či termální vody. Nedílnou součástí našich aktivit jsou pak soutěže v celostátních médiích, díky kterým si zájemci o návštěvu aquaparku mohou o lístky zasoutěžit.

Výsledky: Stovky zmínek v regionu i celé ČR

Díky perfektně zkombinovaným aktivitám se nám i po letech spolupráce daří oslovovat média různých cílových skupin a obsahu. O Aqualandu Moravia se můžete dočíst v ekonomicky zaměřených celostátních portálech, v lifestylových časopisech i regionálních denících. V průběhu letní sezony 2018 se nám podařilo zajistit 100 výstupů v online médiích a 70 tištěných článků. V regionálním tisku i na nejnavštěvovanějších informačních portálech se pak objevilo přes 40 pozvánek na zajímavé akce, které se v aquaparku konaly.