Momentka z autogramiády Milan Pacanda a PR kampaně

Medializací příběhu Milana Pacandy pomáháme otevřít téma finanční gramotnosti profesionálních sportovců

Profile picture for user Veronika Duchoňová
Veronika Duchoňová
20. 3. 2023

V knihkupectvích právě teď vyšla rozhovorová biografie Milan Pacanda Jackyll & Hyde, která předkládá příběh talentovaného útočníka s nenaplněnými ambicemi stát se hvězdou světového fotbalu. Ve spolupráci s autorkou Monikou Býmovou (dříve Čuhelovou) jsme zajistili mediální propagaci knihy, neboť tématům jako finanční gramotnost či mentální zdraví sportovců, která publikace otevírá, není ve veřejném prostoru stále věnována dostatečná pozornost.

Hvězdně našlápnutou kariéru mistra české ligy sezony 2004/2005 Milana Pacandy uťalo vážné zranění, při jehož léčbě propadl závislosti na alkoholu a gamblerství. Po letech zdrženlivosti se o boji se svými démony poprvé otevřeně podělil prostřednictvím rozhovorové biografie. Autorka knihy Monika Býmová věří, že příběh legendy brněnské Zbrojovky pomůže otevřít veřejnou diskusi o úrovni vzdělávání profesionálních sportovců v Česku v oblasti finanční gramotnosti a celkového osobnostního rozvoje.
 

PR kampaň na podporu knihy

Spolupráci jsme zahájili mediální podporou vydání knihy a Pacandova příběhu. Pozornost jsme získali také navazující autogramiádou před zápasem Zbrojovky Brno, na které Milan Pacanda osobně podepsal knihu stovkám fanoušků. Kampaň za agenturu vedl PR manager Martin Foral. „Enormní zájem redakcí i veřejnosti souvisí s předchozí mediální zdrženlivostí legendy brněnského fotbalu po konci profesionální kariéry. Otevřít se opět sdělovacím prostředkům nebylo pro Milana Pacandu jednoduché, zvládl to však s bravurou," doplňuje k PR kampani Martin Foral.
 

Ukázky kampaně Milan Pacanda public relations


Téma zaujalo zejména regionální, sportovní, ale i bulvární média. Celkově jsme během prvních tří týdnů PR kampaně zaznamenali přes 30 mediálních zmínek, například v MF Dnes, Aktuálně.cz, v regionálních Denících či Aha!. 
 

Opakující případy sportovců uvízlých v dluhových pastích a závislostech naznačují, že je odvrácená strana sportu opomíjena. Já sám se jako trenér futsalu aktivně podílím na výchově mladých talentů, a rád bych skrze medializaci přispěl k prevenci těchto negativních fenoménů.

Petr Lesenský, zakladatel Lesensky.cz


V dalších měsících bychom proto prostřednictvím PR aktivit rádi pomohli ve veřejném prostoru rozvířit intenzivnější rozpravu ohledně nástrah prostředí, které formuje české profesionální sportovce.

Kontakt

Potřebujete pomoci
s public relations?

Využijte sílu konceptu PR 360®. Vybereme nejvhodnější nástroje a společně s vámi vytvoříme efektivní a funkční strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram