Uplynulý červnový víkend na brněnském hradu Špilberk již popáté ovládli čeští mistři gastronomie. Od pátku 3. do neděle 5. června zde celá řada šéfkuchařů, vinařů a dalších odborníků milovníkům dobrého jídla zprostředkovala jedinečný gurmánský zážitek. Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz celou akci mediálně podpořila, stejně jako předchozí ročník.
Na nádvoří Špilberku nechyběla celá řada kuchyňských a barmanských show, umění sabráže - otevírání šampaňského setnutím hrdla šavlí, porcování obřího tuňáka nebo soutěž v otevírání ústřic. Návštěvníci mohli navíc letos ochutnat opravdu neotřelé pokrmy, jako například francouzskou specialitu – šneky, v režii rodinné šnečí firmy z Olomouce Barkona Snails. Mezi tradičnějšími menu vyčníval také projekt Brouk na talíři, díky němuž mohli zájemci okusit nevšední pokrmy s restovanými cvrčky, sarančaty nebo bourcem morušovým. Kromě řady zavedených restaurací se zde několik podniků představilo úplně poprvé. "Podpora akcí s výbornou reputací jako je právě Špilberk Food Festival nás velmi těší a jsme otevření další spolupráci do budoucna," uvedla Karolína Křenková z agentury Lesensky.cz.
Na letošním festivalu se představilo více než 15 různých vinařství.
Návštěvníci si pokrmy mohli vychutnávat přímo na hradbách s výhledem na celé Brno.
Pro malé děti byla připravena školička vaření.
Doprovodný program skýtal celou řadu kuchařských show - zde Janko Martinkovič z KOISHI fish & sushi restaurant.
Spousta návštěvníků přes prvotní zdráhání nakonec podlehla šnekům po burgundsku.