SEO restart

Co přinesla akce SEO Restart 2024?

Profile picture for user Jan Polzer
Jan Polzer
25. 3. 2024

Minulý čtvrtek se konal jubilejní desátý ročník konference SEO Restart. Setkání odborníků přineslo jako obvykle celou řadu témat. Od změn ve vyhledávačích, přes digitální marketing až po PR. Nechyběla ani přednáška, která se dotkla vývojářských témat.

Téma poslední doby, AI, nebylo sice hlavním tématem jedné přednášky, přesto se jej dotkla většina přednášek. Inspirovat jsme se mohli například, jakým způsobem je možné umělou inteligenci zapojit do přípravy analýzy klíčových slov i každodenního workflow SEO specialisty. Také jste už AI využili jako pomocníka pro tvorbu nejrůznějších skriptů, které vám analyzují data?

Novinkou, která mění pravidla hry, je Search Generative Experience. Zatím se objevuje pouze v zahraničí, ale je otázkou času, než bude i v České republice. Změní podobu výsledků vyhledávání. První místo v klasickém vyhledávání vám už tak nezajistí, že váš web bude zdrojem dat pro odpověď vygenerovanou pomocí AI.

Vybrali jsme několik postřehů napříč přednáškami, které nás oslovily.

Tipy pro lepší SEO

  1. Stejně dlouho, jako mnozí předvídají smrt SEO, tak se také povídá, že obsah je král. Tvořte kvalitní obsah pro uživatele, místo frenetické honby za signály vyhledávačů. Martin Žatkovič, SEO specialista v Seznam.cz, doporučuje položit si otázky: jak se vybavíte uživateli, který hledá nějakou problematiku? Nezapomínáte si budovat autoritu v oboru?
  2. Zkoumejte data ze Search Consolenapojte je na BigQuery. Možná zjistíte, že se obejdete bez zástupu SEO nástrojů třetích stran, které nyní používáte.
  3. Během přípravy vícejazyčných webů nespoléhejte na pouhý překlad. Je potřeba lokalizace. I když dva trhy mluví stejným jazykem, mohou mít různé odlišnosti. Roman Teuschel z agentury eVisions jako příklady zmínil například vyšší hledání výrazů brand + recenze v Německu nebo důraz na používání národních domén místo řešení jako nejakadomena.cz/de.

Na odlišné potřeby trhů s webem přeloženým do stejného jazyka myslíme také u nás. Například web výrobce garážových vrat LOMAX máme v německém jazyce pro Německo, Rakousku a Švýcarsko, přesto se mírně liší a nejsou umístěné na stejné doméně.

PR v linkbuildingu

Zajímavé téma i pro naši agenturu, která se specializuje na marketing a PR, bylo spojení PR a budování zpětných odkazů, o kterém mluvil Vojtěch Fiala z Pilulky. Na konkrétních příkladech ukázal, jak mohou SEO specialisté přinést zajímavé podněty do PR oddělení. 

Přes nástroj Ahrefs zjistíte, o čem se píše i bez klasického PR monitoringu. Snadno identifikujete témata a zjistíte, které weby je pokrývají. PR tým pak připraví vhodný obsah a můžete jej nabídnout ke zveřejnění přímo konkrétním webům. Přednášející specificky zmínil třeba alkoholismus.

Budujte obsah, který si zaslouží být odkazován, místo shánění zpětných odkazů. Vsaďte na emoce a nespoléhejte na odkazy v tiskových zprávách; novináři je obvykle před zveřejněním smažou.

 

Tvorba nových webů

Téma rychlosti načítání webových stránek prezentoval specialista na tuto problematiku Martin Michálek. Aktuálně se řeší nová metrika Google s názvem INP (Interaction to Next Paint). Zjednodušeně řečeno, jde o to, jak rychle web zareaguje na uživatele. Ujistěte se, že například nemáte prodlevy při přidávání zboží do košíku. Momentálně tuto metriku splňuje 26 z TOP100 českých e-shopů.

Martin Kopta s Jakubem Goldmanem představili svou knihu 75 tipů, jak si říct o web. Kromě toho zmínili různé trendy, jako jsou nocode platformy, personalizace obsahu, designové miniweby či AI chatboty.

Panelová diskuze na závěr

Sérii přednášek završila panelová diskuze. Její účastníci se shodli, že SEO sice neumírá, ale velmi pravděpodobně se změní způsob, jakým budeme vyhledávat informace. A je třeba se na to připravit budováním kvalitních webů.

Kontakt

Potřebujete pomoci
s public relations?

Využijte sílu konceptu PR 360®. Vybereme nejvhodnější nástroje a společně s vámi vytvoříme efektivní a funkční strategii.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram

Kontakt

Spojte se
s námi!

Využijte sílu konceptu PR 360®. Společně s vámi vytvoříme nový skvělý web, který podpoří váš brand i byznys.

+420 777 474 360 info@lesensky.cz

Nebo vyplňte kontaktní formulář

PR 360 diagram