Správný timing a unikátní vhled do tématu: Jak jsme pomohli Gepard Financím do desítek médií

Lesensky.cz případová studie Gepard Finance
Lukáš Pololáník
Autor článku: Lukáš Pololáník

Ve finančním zpravodajství patří hypotéky mezi mediální stálice a témata s vysokou PR konkurencí. Při komunikaci této oblasti je proto nezbytné správné načasování tématu a důkladný vhled do oboru. Přesně tyto dvě ingredience se nám podařilo skloubit při přípravě public relations pro našeho klienta Gepard Finance. Díky správnému timingu a detailní práci s daty jsme pro něj za měsíc zvládli získat 36 mediálních zmínek, včetně zásahů v Info.cz, Ceskatelevize.cz, Profit, Euro.cz, e15.cz, Ceskenoviny.cz, Tyden.cz ale i Finance.cz, Mesec.cz nebo Blesk.cz.

Gepard Finance jsou největší hypotečně-makléřskou firmou v Česku. Naše agentura spolupracuje s touto společností v různé intenzitě již od roku 2012. Jádro naší práce stavíme na tom, že pro ekonomické PR je nezbytné dobré načasování a přehled v daném oboru. Proto jsme pro Gepard Finance sestavili interní tým odborníků, kteří v předchozí kariéře působili roky v médiích věnujících se osobním financím.

Hypotéky – zpravodajský evergreen s novým impulsem

Během loňského roku jsme se v komunikaci kromě obvyklých témat souvisejících s hypotékami zaměřili i na aktuální vývoj na trhu. V roce 2017 totiž nastal obrat několikaletého trendu – úrokové sazby se odrazily od svého absolutního dna a začaly pozvolna růst. Tento impuls a PR příležitost pro Gepard Finance jsme se rozhodli využít na maximum, a proto jsme problematiku pro média rozpracovali detailně a více do hloubky.

Lesensky.cz případová studie public relations Gepard finance

 

Jiný úhel pohledu a správný timing sklidil 36 zmínek za měsíc

V komunikaci jsme se tak zaměřili na vývoj nákladovosti hypoték. Podařilo se nám podrobně vystihnout, jak rostly úroky v závislosti na poměru výše úvěru k hodnotě zástavy (LTV). Díky jinému úhlu pohledu jsme v kontextu aktuálního vývoje úrokových sazeb média upozornili na odlišný trend u různých hypoték. Stěžejní informací bylo, že zdražovaly především hypotéky s vyšším LTV, tedy ty, kde si lidé půjčovali mezi 80 a 90 % hodnoty zastavené nemovitosti. Na tyto skutečnosti v daném měsíci téměř nikdo média neupozornil. Naši exkluzivní informaci okamžitě využila ČTK a následně i přední zpravodajské tituly. V daném měsíci jsme tak pro Gepard Finance získali 36 zmínek v médiích včetně top zpravodajských zdrojů, jako je Info.cz, Ceskatelevize.cz, Profit, Euro.cz, e15.cz, Ceskenoviny.cz, Tyden.cz ale i Finance.cz, Mesec.cz nebo Blesk.cz.

Realizační tým: Lukáš Pololáník (PR & Media Manager), Tomáš Skolek (PR Director)

Lesensky.cz případová studie public relations Gepard finance 2