Simona Lacinová: Chci se na krutopřísné stáži pořádně otrkat

Simona Lacinová, otrkání na Krutopřísné stáži | Lesensky.cz
Agenturní zpravodaj | Veronika Gardášová
Autor článku: Agenturní zpravodaj

Dali jsme si závazek, že do naší kreativní PR a marketingové agentury přijmeme každý semestr pouze jednoho nejšikovnějšího studenta.“ Tato slova si mohli přečíst všichni zájemci o stáž v brněnské agentuře na webu Lesensky.cz. A těch byly desítky. Po zkušebním zadání a osobním setkání agenturní tým nakonec vybral jednoho nadšeného šťastlivce. Docházet do agentury tak bude třiadvacetiletá studentka žurnalistiky a sociologie Simona Lacinová. A proč se pro stáž v agentuře Lesensky.cz rozhodla? „Chtěla jsem si vyzkoušet každodenní práci v PR agentuře a zároveň tak zakusit druhou stranu mince svého oboru. Dokud člověk studuje, má výhodu, že před finálním rozhodnutím pro svou budoucí kariéru si může tak trochu zkoušet vše, právě na bázi stáží,“ říká Simona.

 

LACINOVA_SIMONA

Jaké pro tebe bylo výběrové řízení?

Popravdě to nebyl úplně med! Nejdřív jsem se trošku zalekla, že je řízení vícekolové a tušila jsem, že v týmu na mě budou mít určitě nemalé nároky. Na druhou stranu jsem si ale řekla, že by byla škoda nezkusit šanci, a pokud neuspěji, stejně si z procesu řízení samotného můžu odnést cenné zkušenosti. Nakonec vše proběhlo úplně v pohodě, zapotila jsem se především u zadání na doma. Osobní pohovor byl velice příjemný.

Nakonec jsi výběrové řízení vyhrála. Co od praxe očekáváš a co tě na práci v PR agentuře láká?

Očekávám, že se trošku otrkám, naučím se nové věci a činnosti. Ráda bych přicházela do osobního kontaktu s kolegy i klienty, protože za počítačem se toho člověk moc nenaučí. Přeji si komunikovat s lidmi a produkovat texty, abych měla pocit, že za mnou něco zůstává a nechodím si do práce odsedět fixní pracovní dobu.

Jsi studentkou žurnalistiky. Čemu se chceš v budoucnu věnovat?

Úplně popravdě: tvrdé zpravodajské žurnalistice asi ne. Mám takovou vizi – pokud má budoucí kariéra tkví v PR (což ještě nemůžu směle říct), tak bych chtěla ideálně pracovat pro klienty, kteří budou nějakým způsobem korespondovat s mými zájmy, abych o nich mohla psát trošku fundovaněji. Zároveň mám blízko k umění, kultuře a módě, a kdybych v tomto směru mohla spojit práci s koníčky, byla bych nejšťastnější. To je ale spíš takový sen. Uvidíme, kam mě budoucnost zanese.

Když jsi nastoupila do brněnské PR a marketingové agentury Lesensky.cz, stanovila sis nějaké profesní a osobní cíle? Jaké?

Od jisté doby nejsem zas tak striktní ohledně osobních cílů. Pokud na nich člověk příliš lpí, může se snadno zklamat. Rozhodně bych ale na stáži chtěla vylepšit své psaní, naučit se pracovat efektivněji a navázat nové kontakty.

Co bys doporučila ostatním studentům hlásícím se na stáže?

Nepodceňujte se! Sama na pohovory (pár jsem jich už absolvovala) chodím značně nervózní a přemýšlím nad tím, co neumím, a kolik dalších kandidátů asi stojí ještě vedle mě. Zároveň není dobré si o sobě nic vymýšlet a přehánět. Myslím, že pokud člověk není skvělý herec, jde to strašně znát. V životě se mi zatím potvrdilo, že když se člověk chová přirozeně a upřímně, má větší šanci uspět.

V čem je podle tebe budoucnost v oblasti PR a marketingu? A jak to vidíš u novinařiny?

Za vším samozřejmě stojí peníze, proto také třeba tištěná média v současné době upadají. Drtivá většina lidí dnes čte texty a zprávy online, navíc velice povrchně. Inzerce v tištěných médiích už vůbec není samospásná. Firmy a produkty budou propagaci potřebovat neustále, proto si myslím, že v PR a marketingu leží daleko více pracovních příležitostí. Stejně tak samozřejmě stále obdivuji práci novinářů, zejména zpravodajů, protože vím, jak tvrdě pracují, i když jejich budoucnost společně s finančním hodnocením není zrovna zářná.

Je podle tebe praxe při studiu důležitá? A speciálně u tvého kreativního oboru…

Určitě, a to nehledě na obor. Třeba povinnou praxi na žurnalistice považuji za to nejdůležitější, čím jsem si během studia prošla. I když byla často náročná, vzpomínám na ni ráda.