Půlroční mediální kampaň pro wingsuit-flying: Jak dostat netradiční sport do televizního prime-timeu

Mistrovství světa ve wingsuit-flyingu
Martin Svoboda
Autor článku: Martin Svoboda

Sportu v českých médiích dlouhodobě dominují fotbal, hokej či tenis. Jiná populární odvětví jako atletika či basketbal tak mají omezený prostor, ještě těžší to pak s prosazením v médiích mají netradiční sporty, kterým se v Česku věnuje pouze pár nadšenců. Jedním z nich je i parašutistická disciplína wingsuit-flying, pro kterou jsme od začátku letošního roku připravovali public relations kampaň. Díky důrazu na vizuální atraktivitu spojenou s vhodnou intenzitou komunikace se nám netradiční sport podařilo dostat do hlavního vysílacího času českých televizních stanic i do klíčových celostátních médií.

Společnost JUMP-TANDEM soustředí své aktivity do odvětví sportovního parašutismu. Dále provozuje tandemové seskoky pro veřejnost, přičemž letos se stala hlavním pořadatelem mistrovství světa ve wingsuit-flyingu. V této parašutistické disciplíně používají sportovci při seskocích z letadla speciální okřídlené kombinézy, které jim umožní namísto volného pádu klouzavě létat vzduchem. Právě k této akci a popularizaci wingsuit-flyingu se upínaly naše PR aktivity a doporučení pro sportovní marketing.

Jádrem celé komunikační strategie bylo postupné zvyšování intenzity komunikace směrem k mistrovství světa a důraz na vizuální atraktivitu sportu, která se vyjímala především ve videích. Od začátku komunikace jsme tak kladli velký důraz na účinkování v televizním vysílání. Právě toto médium se svým charakterem a dosahem jevilo jako ideální pro představení wingsuit-flyingu veřejnosti, čemuž jsme zasvětili první fázi kampaně. Výsledkem tak byl například výstup ve Snídani s Novou, kde klient netradiční sport opakovaně představil.

Individuální práce s médii

S blížícím se šampionátem se stupňovaly i naše aktivity, které jsme založili na individuálním oslovování médií nabízejících video obsah. Již před samotným mistrovstvím tak byly výsledkem obsahově bohaté videoreportáže na portálech Aktualne.cz, Reflex.cz, účinkování v Dobrém ránu s Českou televizí nebo reportáž z prostějovského letiště v hlavní zpravodajské relaci TV Barrandov.

Wingsuit-flying - nejvýznamnější zmínky

Aby byl mediální záběr co nejširší, zvyšovali jsme s blížícím se datem akce i počet médií, se kterými jsme pracovali. Díky našemu individuálnímu přístupu mohly redakce zároveň pojmout své výstupy dle vlastních představ. V průběhu samotného mistrovství se tak klient objevil v obsáhlém rozhovoru na Televizi Seznam, v živém vstupu v hlavní zpravodajské relaci FTV Prima či v reportáži časopisu 100+1. Druhou částí komunikačního mixu pak bylo zpravodajské pokrytí šampionátu ve stěžejních tištěných médiích jako MF DNES, Právo či Deník.

Přesah po skončení akce

Správné rozložení aktivit v čase pak vyneslo zásahy v klíčových celostátních médiích i po skončení akce, například v podrobné reportáži na sportovním kanále České televize či v několika výstupech na idnes.cz včetně obsáhlého rozhovoru v rámci projektu Lidé Česka.

Kombinací individuální práce s médii, vhodně rozfázované komunikace a vizuální atraktivity sportu jsme tak wingsuit-flyingu zajistili prezentaci v celé řadě stěžejních českých médií včetně opakovaných výstupů v hlavním televizním vysílacím čase. Celkově jsme zaznamenali 65 mediálních zásahů, přičemž hned 7 z nich se objevilo v televizi a dalších 9 v tištěných médiích. Překážkou přitom nebyla ani skutečnost, že se tomuto sportu v Česku věnuje jen několik málo jedinců.

Jump-Tandem - celkové výsledky kampaně Lesensky.cz

Chcete poradit s public relations?

Kontaktujte nás! A podívejte se také, jak vlastně fungují naše PR služby a jak probíhá spolupráce s agenturou.