Invia.cz

Zkrachovala cestovní kancelář Dolce vita, za úpadkem je opět krátká historie firmy

23.7.2012

Cestovní kancelář Dolce vita dnes vyhlásila úpadek. Jde o krach šesté cestovní kanceláře na českém trhu v letošním roce. Příčinou ukončení činnosti všech společností byl nedostatek finančních prostředků k realizaci zájezdů. Podle odborníků se jednalo převážně o cestovní kanceláře s krátkou historií.

Po krachu společností RedgreenTours, Globaltour, BG Travel, Majestic Travel, Asteri Tour a CK Filip dnes ukončila činnost další cestovní kancelář. Z důvodu platební neschopnosti není společnost Dolce vita schopna zajistit realizaci zájezdů s odletem od 23. července 2012. Cestovní kancelář Dolce vita se specializovala na prodej leteckých zájezdů do Tuniska, Turecka, Egypta a Řecka. V nabídce měla rovněž pobyty do Spojených arabských emirátů a na ostrovy Malta a Kypr.

„V případě krachu cestovní kanceláře Dolce vita šlo podobně jako u předchozích pěti letošních případů o nedostatečnou finanční rezervu. Společnosti tak nebyly schopny zajistit pro své klienty odlet na koupené pobyty,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Abychom těmto situacím předešli, připravili jsme letos speciální pojistku s názvem Faktor 100. Poškozeným klientům nabídneme poukaz na nákup nového zájezdu v hodnotě původního pobytu a vyřešíme za ně jednání s pojišťovnou,“ doplnil Tůma s tím, že v případě krachu cestovní kanceláře Dolce vita nabídnou poukaz všem klientům, kteří zakoupili svůj zájezd u agentury Invia.cz.

Případy krachu cestovních kanceláří v uplynulých letech se podle odborníků shodují v tom, že se jedná zejména o nově založené společnosti, které na českém trhu nepůsobí dlouho. „V poslední době se dostaly do insolvence pouze cestovní kanceláře bez historie prodeje zájezdů, podnikající v cestovním ruchu velmi krátkou dobu, tedy bez nutných zkušeností a rezervního kapitálu,“ uvedla Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. „V případě úpadku cestovní kanceláře je zákonem stanovena vysoká ochrana spotřebitele. Česká republika se řadí mezi země Evropské unie s vůbec nejvyšší ochranou spotřebitele proti úpadku cestovní kanceláře,“ dodala Petříčková.

V současné době připravuje ministerstvo pro místní rozvoj v souvislosti s krachy cestovních kanceláří novelu zákona o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Cílem novely je lépe specifikovat povinnosti cestovních kanceláří a pojišťoven. V budoucnu by tak nemělo docházet k nejasným situacím při vyplácení pojistného plnění z povinného pojištění proti úpadku cestovních kanceláří.

„Předpokládaná platnost novely zákona o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu je od ledna 2013. Hlavním účelem připravované novely je zvýšení ochrany spotřebitele a zlepšení jeho informovanosti,“ vysvětlila Jana Jabůrková, ředitelka odboru komunikace Ministerstva pro místní rozvoj ČR. „Novela má za cíl zajistit transparentnost v účtování cestovních kanceláří o zájezdech a zpřesnit podmínky plnění pojišťoven vůči klientům,“ vysvětlila Jabůrková.