Zájem o eurovíkendy vzrostl o 78 %. Češi mířili do Paříže, za kterou více utráceli

5.5.2014

Teplé dubnové počasí přineslo zvýšený zájem českých turistů o eurovíkendy. Cestovní agentura Invia, přední tuzemský online prodejce zájezdů, v dubnu registrovala meziroční nárůst poptávky o 78 %. U Čechů dlouhodobě vede dovolená v Paříži, za kterou si letos byli ochotni připlatit. Naopak v průměru utrácejí čeští turisté za zájezdy na prodloužený víkend oproti loňsku méně.  

Mezi destinacemi pro eurovíkendy je dlouhodobě nejoblíbenější Paříž, která letos v dubnu tvořila 55 % z celkové poptávky po zájezdech na prodloužený víkend u cestovní agentury Invia. U zájezdů do francouzské metropole došlo zároveň k nejvýraznějšímu nárůstu ceny prodané dovolené. Turisté za pařížské pobyty v letošním roce průměrně utrácejí 6 204 Kč na osobu, což je o 1 750 Kč více než v loňském roce.

„Paříž je mezi poznávacími pobyty nejoblíbenější destinací již několik let. Volí ji turisté napříč věkovými skupinami. K nárůstu průměrné ceny prodaného zájezdu došlo právě proto, že se sem turisté rádi vracejí,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel společnosti Invia, která je jedničkou českého trhu v oblasti prodeje zájezdů přes internet. „Při svých opakovaných návštěvách si rádi dopřávají kvalitnější služby. Vybírají si například ubytování v hotelu vyšší úrovně nebo ve výhodnější lokalitě. Častěji také preferují leteckou dopravu,“ doplnil Tůma.

Stále více se kromě Paříže prosazují i jiné evropské metropole. Z poptávky po eurovíkendech u cestovní agentury Invia zaujímá 10% podíl Londýn, 8% podíl Dubai a 7 % připadá na Budapešť. „Dominance Paříže postupně klesá. Zájezdy do francouzské metropole sice i nadále tvoří nadpoloviční většinu prodaných eurovíkendů, Češi však stále raději objevují i bližší metropole. Nově výrazně narostla poptávka po výletech do Berlína či do Budapešti, o které je několikanásobně vyšší zájem než loni,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia, která nabízí pobyty více než 300 cestovních kanceláří.

Přestože dlouhodobě narůstají částky, které turisté investují do svých pobytových dovolených, v případě eurovíkendů došlo v dubnu k jejich poklesu. V průměru zákazníci cestovní agentury Invia v měsíci dubnu utráceli za zájezdy na prodloužený víkend 7 478 Kč na osobu, což je o 1 020 Kč méně než v loňském roce. Za poklesem stojí především výrazné snížení cen zájezdů do Dubaie, a to z důvodu zrušení víz do Spojených arabských emirátů.

„Již 22. března 2014 došlo ke zrušení vízové povinnosti pro občany České republiky a dalších evropských států pro návštěvu Spojených arabských emirátů. Díky tomuto kroku se zvedla poptávka po této destinaci a zároveň klesly ceny zájezdů,“ upozornil Michal Tůma z cestovní agentury Invia. „Lidé ušetří nejen za cenu víza, která činila bezmála dva tisíce korun, ale také uspoří díky poklesu cen zájezdů. Cestovní kanceláře totiž v důsledku konkurenčního boje pobyty do arabských letovisek zlevnily,“ dodal Tůma.