V lednu Češi pořídili o 46 % více First Minute pobytů než loni, letos se čeká vysoký zájem i v únoru

25.2.2014

Češi letos v lednu nakoupili o 46 % více zájezdů na léto než v minulém roce. Ukázaly to nejnovější statistiky cestovní agentury Invia. Turisté jsou k nákupu First Minute pobytů motivováni výraznými slevami a zajímavými bonusy. Zájem o pořízení dovolené v předstihu je tradičně největší v lednu, kdy končí první vlny slevových akcí. Zvýšená poptávka po First Minute pobytech se však letos podle odborníků protáhne až do konce února. Cestovní kanceláře totiž v letošním roce prodloužily termíny zvýhodněných nabídek. 

Možnost pořídit si letní dovolenou v předstihu mají čeští turisté tradičně od listopadu do konce března. Prodejci pobytů registrují největší míru poptávky po First Minute zájezdech v lednu. Cestovní agentura Invia v loňském roce prodala nejvíce First Minute pobytů 31. ledna 2013, tedy poslední den platnosti vysokých slev. Loni bylo 27 % z celého objemu prodaných pobytů v režimu včasného nákupu zakoupeno právě v lednu. Letos přijde podle prodejců nejvyšší poptávka pravděpodobně až 28. února 2014. Řada cestovních kanceláří totiž nabízí zvýhodněné akce na letní dovolené až do konce února.

„Zájem o First Minute pobyty je každým rokem vyšší. Klienti pochopili, že čekat s nákupem letní dovolené se nemusí vyplatit. Může totiž dojít k vyprodání kapacit oblíbených hotelů či termínů nebo již nebudou k dispozici pobyty s atraktivními bonusy,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na tuzemském trhu. „Přestože jsou Češi známí tím, že nechávají věci na poslední chvíli, tak v případě nákupu dovolených to neplatí. V posledních třech letech registrujeme trend, že nejsilnějším měsícem prodeje First Minute pobytů je leden,“ doplnil Tůma.

Slevy na First Minute zájezdy oproti katalogové ceně pobytu se podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur během ledna pohybovaly v průměrné výši 12 až 15 %. Od 1. února do konce března se pak zájemci setkají se slevami v průměrné výši 5 až 8 %. V posledních letech však zájem o First Minute pobyty mezi tuzemskými turisty významně narůstá. Prodejci dovolených se proto rozhodli vyjít zákazníkům vstříc prodloužením akcí. Často nabízejí prodlouženou možnost koupi dovolené až do dubna nebo poskytují vyšší slevy do konce února.

„První vlna prodeje Fisrt Minute pobytů, která nabízí nejvíce výhod, končí 28. února. Avšak před 31. lednem je nabídka zájezdů nejširší, turisté mají z čeho vybírat, zájezdy ještě nejsou plně obsazené. Rovněž je v tomto období největší nabídka zájezdů, kdy dítě letí zcela zdarma,“ sdělil Stanislav Zíma, marketingový ředitel největší tuzemské cestovní kanceláře Exim tours. „Zájem o First Minute pobyty je i v únoru vysoký. Přibližně 40 % z celkového množství prodaných zájezdů se aktuálně prodá právě ve First Minute,“ dodal Zíma.

Motivací tuzemských turistů pro nákup dovolené v předstihu jsou výrazné slevy a bonusy, nejčastěji pak v podobě bezplatného pobytu pro dítě. „Ke klientům First Minute patří především rodiny s dětmi, které si vybírají žádané hotely s dětskými bazény a animátorskými programy, jež na poslední chvíli v létě nejsou k dostání. Během předprodejů přicházejí jak věrní klienti, kteří jezdí každým rokem s danou cestovní kanceláří, tak i zákazníci, kteří chtějí mít jistotu termínu dovolené a vybrané destinace. Kapacity v hlavní turistické sezoně by se totiž mohly brzy vyprodat,“ charakterizovala zájemce o First Minute zájezdy Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.