První jarní víkend přilákal do IKEA Brno 17 tisíc zákazníků, kupovali hlavně letní sortiment

26.3.2012

První jarní víkend zavítalo do brněnského obchodního domu IKEA 17 400 zákazníků, což je o 5 % více, než činí průměrná březnová návštěvnost o víkendech. Lidé si pořizovali především zboží z letního sortimentu, který aktuálně zahrnuje 267 kusů nábytku a doplňků určených pro venkovní použití. Letos poprvé budou moci zákazníci nakupovat zahradní nábytek až do konce září.

Teplé počasí a příchod jara motivovalo o tomto víkendu návštěvníky IKEA Brno k nákupu zboží, které je primárně určeno pro zahrady, balkony a terasy. Ze zákazníků brněnského obchodního domu přitom 55 % vlastní byt s balkonem a dalších 32 % rodinný dům se zahradou. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala IKEA Brno zpracovat v loňském roce.

„Více než dvě třetiny našich zákazníků tráví jaro a léto na zahrádkách či terasách. Oteplení je pro ně přirozeným impulsem, aby si venkovní prostory dovybavili a zpříjemnili si bydlení. Právě proto registrujeme v těchto dnech zvýšený počet návštěvníků,“ uvedla Dagmar Juřičková, marketingová manažerka ze společnosti IKEA Brno. „Prodej letního sortimentu běžně zahajujeme v březnu, avšak letos poprvé ho protáhneme až do září. Zákazníci tak budou moci nakupovat venkovní nábytek a doplňky o dva měsíce déle než v předchozích letech,“ dodala Juřičková.

Do kategorie letního zboží v roce 2012 spadá v řetězcích IKEA 205 produktů, které zahrnují především zahradní nábytek, slunečníky či altány, a 62 produktů z jiných oddělení jako solární osvětlení či dekorace. V rámci prodeje letního sortimentu registruje IKEA Brno největší poptávku po zahradním nábytku z masivního dřeva, tento nábytek je v letošním roce rozšířen o nové produkty.

Veškeré dřevo na výrobu letního sortimentu pochází z odpovědně spravovaných lesů. „Společnost IKEA pečlivě sleduje původ dřeva, ze kterého je vyráběn nábytek. Pro výrobu našeho zboží používáme dřevo vždy z lesů certifikovaných jako odpovědně spravované lesy,“ sdělila Dagmar Juřičková z brněnského obchodního domu IKEA. „Je dbáno na to, aby dřevo nepocházelo z ilegálně vykácených lesů, nedotčených přírodních lesů či tropických a subtropických přírodních lesů. Díky tomu pomáháme zamezovat odlesňování,“ dodala Juřičková s tím, že v dlouhodobém horizontu bude veškeré dřevo použité v IKEA pocházet z certifikovaných lesů.