Před Vánoci vzrostl zájem o vybavení na sport o 35 %, Češi nejčastěji kupovali potřeby na hokej

25.12.2012

Před Vánoci stoupla poptávka po sportovním vybavení o 35 % oproti zbytku letošního roku. Nejčastěji lidé pod stromeček pořizovali brusle a hokejové vybavení, které tvořilo pětinu celkové poptávky. Vyplývá to z aktuálních statistik e-shopu SportObchod.cz, který je předním online prodejcem sportovních potřeb. Oproti loňsku navíc významně vzrostl zájem o vybavení pro badminton.

Pod stromečkem letos našlo nějaké sportovní vybavení více lidí než loni. Předvánoční poptávka po tomto zboží podle statistik internetového obchodu SportObchod.cz totiž meziročně vzrostla o 15 %. Sportovní potřeby patří v České republice k tradičně oblíbeným vánočním dárkům. Poptávka obvykle vzrůstá již od poloviny listopadu a vrcholí týden před Vánoci. Nejvíce lidé tento rok na stránkách SportObchod.cz nakupovali 10. prosince.

„Před vánočními svátky tradičně rekordně roste návštěvnost našich internetových stránek, v týdnu před Vánoci vzrostl počet návštěv oproti celoročnímu průměru o 45 %,“ uvedl Josef Mech, ředitel internetového obchodu SportObchod.cz. „V tomto období stoupá také podíl návštěvníků, kteří si po návštěvě stránek objednají nějaké zboží,“ doplnil Mech s tím, že se zákazníkům snaží výběr sportovních dárků co nejvíce usnadnit. Letos pro ně například zřídili speciální Vánoční centrum s praktickými radami pro nákup sportovních dárků.

Mezi sportovními potřebami nejvíce vede vybavení pro hokej. Hokejky, lední brusle či helmy si před Vánoci pořídilo 20 % zákazníků e-shopu SportObchod.cz. Na druhém místě skončilo vybavení na badminton, které tvořilo 18 % poptávky. Vybavení pro tento sport také zaznamenalo největší meziroční nárůst, lidé si ho kupovali o 65 % více než loni. Popularita zároveň meziročně výrazně stoupla u vybavení na florbal, v prosinci ho kupovalo 14 % zákazníků.

„Hokej je v žebříčku popularity u Čechů dlouhodobě na prvních příčkách, což také každoročně potvrzují naše prodejní statistiky,“ řekl Josef Mech z internetového obchodu SportObchod.cz. „Výrazný nárůst prodeje vybavení na badminton souvisí s raketovým vzestupem popularity tohoto sportu, kterému do jisté míry pomohl i osobní příběh českého badmintonisty Petra Koukala. Na výsluní je aktuálně také florbal, jenž má u nás již 70 tisíc příznivců a patří k neoblíbenějším sportům žáků základních škol,“ doplnil Mech.