Lékaři mohou posílat recepty pacientům na email, dovolí to inovace systému Amicus

7.2.2013

Společnost CompuGroup Medical uvolnila nejnovější update svého informačního systému Amicus, specializovaného lékařského programu pro ambulantní lékaře. Aktualizace nově umožňuje lékařům vystavovat a zasílat pacientům recepty e-mailem, bez jejich osobní návštěvy v ambulanci. Zároveň mají lékaři možnost zaslat SMS zprávu pacientům přímo z elektronického diáře v systému. Inovace zjednoduší práci lékařům a zdravotnickému personálu, zároveň zvýší komfort pacientům.

Nová funkcionalita specializovaného systému Amicus s názvem eRecept usnadní komunikaci mezi ambulantními lékaři a jejich pacienty. Nově totiž může zdravotnické zařízení pacientovi poslat identifikátor elektronického receptu ve tvaru čárového kódu prostřednictvím e-mailové pošty. Pacient si doma čárový kód pouze vytiskne a s ním vyzvedne v lékárně lék. Možnost doručit pacientovi elektronický recept bez osobní návštěvy v ambulanci tak patří k inovacím systému, které lékařům i pacientům usnadní a urychlí proces nezbytné agendy.

„Aktualizace modulu eRecept reaguje na požadavky lékařů i samotných pacientů. Využití této funkce šetří čas a pomůže pacientům, kteří z nějakého důvodu nemohou lékaře osobně navštívit, například jsou mimo město nebo jsou upoutaní na lůžku,“ sdělil Jan Hlaváček, ředitel divize Ambulantní software společnosti CompuGroup Medical, která je lídrem tuzemského trhu v oblasti informačních systémů pro zdravotnictví. „Pacienti se nemusejí obávat žádného úniku osobních údajů. Systém Amicus vyplní do e-mailu jen jméno pacienta, datum a čárový kód. Neregistruje tedy žádné citlivé údaje,“ doplnil Hlaváček. Zvolený formát PDF garantuje správné zobrazení dat na všech zařízeních.

V rámci nejnovější aktualizace systému Amicus se společnost CompuGroup Medical zaměřila zejména na zlepšení komunikace mezi zdravotnickými zařízeními a pacienty. Díky inovaci služby CGMesky mohou ambulantní lékaři nově odesílat textové zprávy pacientům na mobilní telefony přímo z elektronického diáře v systému. Zdravotnické zařízení tak může efektivně oslovit pacienty jak jednotlivě, tak hromadně, a informovat je například o změně ordinačních hodin.

„Služba CGMesky pomáhá lékařům zůstat v intenzivním kontaktu s pacienty. Nově umožňuje jednoduše a rychle sdělovat všechny důležité informace a upozornění pacientovi přímo na mobilní telefon. Odeslání zprávy je otázkou jednoho kliknutí, ale ušetří mnoho času lékařům i pacientům,“ uvedl Jan Hlaváček ze společnosti CompuGroup Medical. „Pacienti už nikdy nezapomenou na termíny objednání, zdravotnické zařízení zase bez komplikací informuje pacienty o nečekaných změnách či dovolených. Navíc se omezí množství ověřovacích a sjednávacích telefonátů v ordinaci a zvýší se efektivita práce,“ dodal Hlaváček.