Kupující nejvíce zajímá výdrž baterií, otázek přibývá před Vánocemi

13.12.2011

Při nákupu nových baterií do elektroniky se lidé nejčastěji ptají na délku provozu přístroje s novou baterií. Více než polovina dotazů je položena prostřednictvím e-mailu, dalších 32 % zákazníků v současné době komunikuje pomocí on-line chatu. Vyplývá to z aktuálních statistik internetového obchodu BatteryShop.cz za uplynulý rok. Nejvyšší počet dotazů registruje e-shop tradičně před Vánocemi.

Druhy dotazů při koupi nových baterií se liší podle komunikačních kanálů, které zákazníci internetového obchodu BatteryShop.cz používají. E-mail totiž volí zejména nerozhodnutí zákazníci, kteří potřebují poradit s výběrem. Proto v případě e-mailových dotazů převažují otázky na kapacitu a kvalitu zvolených baterií. Naopak on-line chat, který byl na portálu www.batteryshop.cz spuštěn letos na podzim, volí lidé pro rychlé řešení problému. Nejčastěji kladou otázky již při samotné objednávce zboží, kdy se pouze chtějí ujistit o správnosti postupu či výběru.

„Baterie představují specifický druh zboží a zákazníci si s jeho výběrem často nevědí rady. Proto jim vycházíme maximálně vstříc a nabízíme různé kanály komunikace. To je také důvodem, proč jsme se rozhodli spustit on-line chat, kde zákazník získá okamžitou odpověď od odborníka,sdělil Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který prodává baterie pod vlastním označením T6 power. „Zvýšený počet otázek registrujeme od poloviny listopadu do poloviny prosince. Tedy s příchodem předvánočního období,“ doplnil Tlapák.

Zákazníci internetového obchodu BatteryShop.cz při komunikaci s e-shopem nejméně volí telefonní hovory. Své dotazy klade prostřednictvím telefonu pouze 17 % návštěvníků portálu. Tento komunikační kanál využívají především rozhodnutí zákazníci, kteří již mají vybrané konkrétní zboží, a chtějí pouze pomoci s objednávkou, případně se jen ujišťují o správnosti výběru.

„Nejvíce dotazů na odborníky v našem e-shopu posílají zákazníci až v nočních hodinách. Tedy až v době, kdy se lidé vrátí z práce a mají čas a klid na nakupování. Samozřejmě se jedná především o e-mailové dotazy,“ uvedl Radim Tlapák z e-shopu BatteryShop.cz. „Naopak telefonáty a otázky položené prostřednictvím on-line chatu vyřizujeme přes den,“ dodal Tlapák.