Kontakty na novináře aktualizuje jen 11 % firem, které se snaží s médii komunikovat napřímo

16.12.2013

Databázi novinářů neaktualizovalo v posledních dvou letech 139 ze 156 tuzemských firem řešících komunikaci s médii bez specializovaných agentur. Pro potřeby novinářů přitom oslovené firmy připravují podklady minimálně šestkrát ročně. Statistiky vyplývají z celoročního průzkumu PR a marketingové agentury Lesensky.cz. Více než dvě třetiny oslovených společností monitorují zmínky v médiích prostřednictvím vyhledávačů, profesionálních monitoringů využívá jen pětina firem.

„Překvapila nás neefektivita, s jakou firmy v dnešní době medializaci vlastními silami řeší. Důvodem jsou samozřejmě nekvalifikované pracovní síly, PR ve firmách bohužel stále zaštiťují nejčastěji obchodníci či sekretářky. Většinou se úroveň podkladů pro média řeší nadstandardně dlouho na úkor kvality kontaktu. V dnešní době není možné rozesílat na kohokoliv cokoliv, firmy tím riskují svou pověst,“ vysvětlil Tomáš Skolek, ředitel médií ve společnosti Lesensky.cz.

„Databáze příjemců a systém oslovování je v současném marketingu palčivou otázkou. Každý chce posílat newslettery, direct maily či využít telemarketing, kvalita kontaktů pro oslovení je však většinou zcela nedostačující. Databází oslovovaných a jejím řešením je přitom potřeba začít,“ doplnil Roman Kučera, marketingový ředitel agentury Lesensky.cz.