Invia.cz loni prodala o 19 % zájezdů více, roční obrat poprvé přesáhl 2 miliardy

28.1.2013

Cestovní agentura Invia.cz, největší online prodejce zájezdů na českém trhu, loni dosáhla 19% meziročního nárůstu v počtu objednávek. Obrat společnosti v roce 2012 tak poprvé přesáhl hranici 2 miliard korun. Zákazníci cestovní agentury v loňském roce utráceli za nákup pobytu v průměru 10 680 korun. Nejčastěji pořizovali zájezdy do Řecka, které tvořily 21 % z celkové poptávky.

Prostřednictvím cestovní agentury Invia.cz si turisté v roce 2012 nejčastěji sjednávali osmidenní letecké zájezdy z Prahy se stravováním typu all inclusive. Nejvíce zájezdů bylo prodáno do čtyřhvězdičkového hotelu Tia Heights Makadi Bay v egyptské Hurghadě-Makadi. Mezi pět nejoblíbenějších destinací patřilo Řecko, Turecko, Egypt, Itálie a Tunisko. Tato pětice populárních lokalit tvořila 59 % z celkového prodeje pobytů. Nejvíce zájezdů prostřednictvím cestovní agentury Češi nakoupili 9. srpna 2012.

„Vysoký nárůst v počtu objednávek nás samozřejmě těší. Přikládáme ho jak zvyšující se kvalitě poskytovaných služeb, tak i větší ochotě lidí nakupovat zájezdy přes internet. Podle našich odhadů realizuje své nákupy online asi 40 % Čechů a očekáváme, že v budoucnu bude tento podíl dále narůstat,“ uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel agentury Invia.cz, jedničky na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Navíc lidé ani v době hospodářské recese na zájezdech nijak nešetří. Meziročně nám vzrostla průměrná hodnota objednávky o 324 korun,“ doplnil Tůma.

V roce 2012 se cestovní agentura Invia.cz významně zaměřila na zkvalitňování poskytovaných služeb. Síť kamenných poboček byla rozšířena na 72 prodejen po celém území České republiky. V červnu loňského roku Invia.cz představila nový design webových stránek, v rámci kterého klientům nabídla efektivnější systém vyhledávání zájezdů. Zároveň pro všechny své zákazníky připravila nové pojištění s názvem Faktor 100, které je chrání v případě krachu cestovní kanceláře.

„V loňském roce jsme se kromě zlepšování služeb pro naše zákazníky zaměřili i na zkvalitnění našeho interního prodejního systému. Podařilo se nám rozšířit síť affiliate partnerů o 574 členů. Za loňský rok jsme vyplatili partnerům na provizích přes 2,4 milionů korun,“ sdělil Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz. „Za deset let působení na českém trhu se nám tak podařilo vybudovat silnou značku, která v loňském roce svou pozici jedničky v online prodeji zájezdů ještě posílila. V roce 2013 v naší práci samozřejmě nepolevíme. Budeme se snažit neustále inovovat služby a posilovat vztahy s klienty, partnery i cestovními kancelářemi,“ dodal Tůma.