Generica zmodernizovala výrobu, zaměřila se na ochranu životního prostředí

14.12.2011

Společnost Generica, přední výrobce doplňků stravy, dokončila modernizaci technologického vybavení. Inovace přinesla zrychlení a zefektivnění především v oblasti výroby vitamínových kapek. Firma v rámci obnovování svého vybavení kladla důraz na ochranu životního prostředí, nově využívá sluneční energii. Svým inovativním přístupem se tak zařadila mezi evropské špičky v oboru.

Na podzim letošního roku byla dokončena inovace technologického vybavení společnosti Generica. Novinkou je unikátní tvorba látkových forem, která umožňuje zvýšit kvalitu těchto doplňků. Společnost Generica navíc v rámci výroby vitamínových kapek, která vyžaduje silný zdroj tepla, upustila od konvenčního způsobu vyhřívání látek elektřinou nebo parou. Tento technologický požadavek vyřešila ekologickým využíváním sluneční energie.

„Našim cílem bylo zkvalitnit a zrychlit celý proces výroby, což se nám díky využívání sluneční energie podařilo. Tímto krokem jsme se tak dostali na úroveň nejmodernějších evropských společností, což nás velice těší,“ sdělila Klára Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica, která se na výrobu doplňků stravy specializuje již 16 let. „Přestože se jedná o investici v řádech statisíců, věříme, že se nám náklady vrátí nejpozději za dva roky. Protože jsme nyní schopni vyrábět elektřinu takřka zadarmo,“ dodala Minczinger.

Nová výroba tekutých látkových forem umožňuje vytvářet například tekutiny na přírodní xylitolové bázi, které mají velmi nízký glykemický index a nezpůsobují zubní kazy. Doplňky s xylitolem jsou na trhu k dostání jen velmi ojediněle. Proto se Generica rozhodla tento způsob výroby využívat například při výrobě kapek B-komplexu a vitamínu C, které patří v doplňcích mezi nejžádanější.

 

„Technologie naší výroby je zcela ojedinělá, čímž se odlišujeme od konkurence. Na přípravu kapek se například využívají výlučně skleněné aparatury nejvyšší kvality a při jakékoli manipulaci je třeba dodržovat velmi přísné hygienické předpisy,“ uvedla Eva Stanislavská, marketingová manažerka společnosti Generica. „Filozofií naší společnosti je zachovat zdravé životní prostředí pro budoucí generace, proto aktivně pracujeme na dalších podobných projektech, které budou na technologii ekologické výroby tekutých forem doplňků stravy navazovat,“ dodala Stanislavská.