Češi přechází od squashe k badmintonu, zájem o vybavení vzrostl o 65 %

21.9.2012

Zájem o vybavení pro badminton na českém trhu letos meziročně vzrostl o více než 65 %. Ukázaly to aktuální statistiky internetového obchodu SportObchod.cz. Naopak klesá popularita squashe, vybavení pro něj letos poptává o 23 % méně zákazníků než loni. Důvodem narůstající obliby badmintonu je podle odborníků vstřícnost tohoto sportu k začátečníkům a snadné osvojení základní techniky hry.

Jednoznačným hitem mezi sálovými sporty se letos stal badminton, jehož popularita překonává i dříve velmi oblíbený squash. Podle statistik e-shopu SportObchod.cz se zájem o badmintonové vybavení zvýšil o 65 %. Největší poptávka je přitom o rakety střední cenové kategorie v hodnotě do 1500 Kč, které se oproti loňskému roku prodávají o 35 % více. Naopak prodej vybavení pro squash letos meziročně poklesl o necelou čtvrtinu.

„V letošním roce zřetelně registrujeme odklon zákazníků od squashe k badmintonu. Lze očekávat, že nárůst poptávky po vybavení se ještě zvýší, protože tradiční sezóna badmintonu trvá od září do března. Počasí totiž v tomto období již nedovoluje venkovní aktivity a lidé se více věnují sálovým sportům,“ sdělil Josef Mech, ředitel internetového obchodu SportObchod.cz, který nabízí vybavení hlavně pro sálové sporty. „Výhodou badmintonu je rychlejší pokrok v technice hraní. Na rozdíl od squashe či tenisu se jej začátečník brzy naučí hrát na takové úrovni, aby byla hra dostatečně zábavná a dynamická. Badminton si navíc užijí i dva výkonnostně nevyrovnaní hráči,“ vysvětlil narůstající oblibu Petr Koukal, který v badmintonu reprezentoval Českou republiku na letošních Olympijských hrách v Londýně.

Rostoucí zájem o badminton potvrzují také provozovatelé sportovních hal a fitcenter. Zatímco zájem o squash spíše stagnuje či klesá, kurty pro badminton jsou rezervovány mnohem častěji než dříve. „Již od roku 2010, kdy jsme uvedli do provozu první badmintonové kurty, registrujeme o tento sport velký zájem. Ve srovnání s kurty pro squash mají naše badmintonová hřiště o 50 % větší obsazenost,“ uvedl Michal Hu, provozní ředitel pražské společnosti Erpet Golf centrum, která provozuje také hřiště pro sálové sporty.

Za větší obsazeností kurtů pro badminton kromě vyšší popularity tohoto sportu stojí hlavně nižší počet vhodných hal a sportovišť v České republice. Pro stavbu kvalitního krytého kurtu pro badminton je totiž třeba dodržet specifické parametry. Zřízení badmintonové haly tak pro provozovatele sportovních center představuje nemalou investici.

„Na rozdíl od boxu na squash potřebujete pro hraní badmintonu sedm metrů vysoký strop. Náklady na stavbu krytého badmintonového kurtu a následný provoz jsou proto nesrovnatelně vyšší,“ popsal problémy při zřizování krytých badmintonových sportovišť Vladimír Nerud, provozovatel brněnské sportovní haly Badminton Židenice. „Z tohoto důvodu neočekávám přesycení tuzemského trhu novými badmintonovými halami, tak jako to nastalo v případě kurtů pro squash,“ doplnil Nerud.