Češi oceňují módní oblečení do přírody, zájem o ně meziročně vzrostl o 62 %

12.7.2012

Čeští zákazníci ve stále větší míře nakupují praktické outdoorové oblečení vycházející z armádního designu. Podle pololetních statistik předního českého army shopu Armed.cz vzrostl meziročně zájem o oblečení ve vojenském stylu o 62 %. Zákazníci také stále více vyhledávají i další vybavení pro turistiku. Hitem jsou multifunkční nože a speciální potraviny s jednouchou přípravou ve ztížených podmínkách.

Prodejny s armádním a outdoorovým vybavením již nevyhledávají jen zájemci o vojenskou tématiku. Stále častěji je navštěvují také zákazníci, kteří hledají kvalitní vybavení do přírody i stylové oblečení do města za rozumnou cenu. Podle statistiky e-shopu Armed.cz vzrostl zájem o oblečení pro volný čas oproti loňskému roku téměř o dvě třetiny. Toto oblečení se na celkovém prodeji e-shopu podílí z 58 %.

„Na oblečení pro volný čas, které svým designem a provedením vychází z armádních uniforem, zákazníci oceňují hlavně dobrou kombinaci ceny a kvality. Oblečení je často na rozdíl od původního vojenského originálu vyrobeno z bavlny, nebo naopak z moderních funkčních materiálů. Ve srovnání s běžným sportovním outdoorovým oblečením je levnější, nabízí však vysoký komfort i kvalitu zpracování,“ sdělil Pavel Zendulka, majitel internetového obchodu s army a outdoorovým vybavením Armed.cz. „Tuto stylovou módu vhodnou do přírody i do města často vyhledávají i ženy, které nyní tvoří téměř čtvrtinu našich zákazníků,“ dodal Zendulka.

Vedle oblečení do přírody a pro volný čas roste zájem také o další vybavení pro turistiku a pobyt v přírodě. Letošním hitem jsou nože a multifunkční nářadí řady Bear Grylls americké značky Gerber určené pro přežití v divočině, jejichž prodej za stejné období narostl o 400 %. Čeští turisté v poslední době také objevili výživné potravinové balíčky, které byly původně určeny pro vojáky, ale postupným vývojem kvality a způsobu přípravy se staly lákavými i pro ostatní spotřebitele. Prodej speciálních potravin určených pro turisty či horolezce vzrostl v e-shopu Armed.cz meziročně o 280 %.

„Ze zvyšujících se prodejů kvalitních značek army a outdoorového vybavení je vidět, že zákazníci začínají více upřednostňovat kvalitu před cenou. Češi obecně rádi jezdí do přírody a neváhají si za kvalitní a značkové vybavení připlatit,“ popisuje současný trend v prodejích oblečení a vybavení pro volný čas majitel obchodu Armed.cz Pavel Zendulka. „Armádní zboží nabízí zájemcům z řad turistů vysokou užitnou hodnotu. Například moderní vojenský batoh je vyroben s ohledem na použití v náročných bojových podmínkách, takže zvládne vysokou zátěž. Systémy vojenských batohů jsou také dobře rozšířitelné podle individuálních potřeb uživatele. To většina běžných outdoorových značek neumožňuje,“ doplnil Pavel Zendulka.