Roltechnik eliminoval vlivy finanční krize a zvýšil tržby ve východní Evropě

19.11.2009

Společnost Roltechnik, a.s., výrobce sprchových koutů a sanitárního zařízení, v letošním roce uspěla na nestabilních trzích východní Evropy. Podle aktuálních obchodních statistik dosáhla společnost meziročního nárůstu tržeb o 50 % v oblasti Maďarska a Slovinska, kde zájem o sanitární zboží obecně výrazně poklesl. Roltechnik na trzích uspěl díky dlouhodobé znalosti prostředí a cílenému rozšíření nabídky produktů.

Region východní Evropy je nyní zasažen nebývalými turbulencemi v hospodářské sféře a v důsledku toho výrazně klesá i prodej koupelnových produktů. Roltechniku se však podařilo eliminovat následky finanční krize prostřednictvím vhodného rozšíření palety výrobků a vstupem do hlavních sítí hobby marketů. Na trzích v Maďarsku i ve Slovinsku tak společnost díky těmto klíčovým krokům zvýšila prodej výrobků o více než polovinu oproti loňskému roku.

Prostředí východní Evropy v současné době obchodu nepřeje. Například v Maďarsku se letos propadl trh se sanitárním zbožím o více než 30 % oproti loňsku. Navíc je vysoce roztříštěný a těžko čitelný. Problematické je zvláště skokové navyšování DPH, které od července vzrostlo o 5%. I přesto se nám správným nastavením produktového mixu podařilo výrazně navýšit tržby,“ uvedl Jiří Šejnoha, ředitel společnosti Roltechnik. „Bohužel jsem toho názoru, že to ve východní Evropě bude na poli sanitární techniky v příštím roce ještě horší než letos,“ doplnil Šejnoha.

Ekonomické prostředí je všeobecně poznamenáno výkyvy kurzů klíčových měn a nestálou poptávkou zákazníků. Tento hospodářský kolaps postihl zvláště pobaltské státy, jejichž trh jsou mnozí prodejci koupelnových výrobků nuceni opustit. Společnost Roltechnik se vlivům finanční recese brání zlepšením logistické dostupnosti svých výrobků. Firma se snaží zmírnit propad tržeb také poskytováním nadstandardních služeb. V současné době se soustředí na speciální nabídku sofistikovaných wellness produktů, jejichž distribuce zahrnuje i odborné montáže prováděné školenými profesionály.

Aktuální situace na trhu v Lotyšsku je až apokalyptická. Prodej sanitární techniky zde za poslední rok poklesl o 40 až 50 %. Propracovaný logistický systém nám však umožnil dodávat naše výrobky do Pobaltí až dvakrát týdně. Tím se nám podařilo zmírnit propad o více než 20 %,“ vysvětlil Jiří Šejnoha, podle něhož zmíněná logistická opatření pomohla společnosti na trhu přežít a odlišit se od konkurentů. „Pokles prodeje koupelnového zboží postihl všechny trhy východní Evropy. Meziročnímu propadu poptávky o 30 % čelí dokonce i prodejci na Slovensku, kde naše společnost letos zaznamenala snížení prodeje o 20 %,“ doplnil Jiří Šejnoha.

Slovenský trh se sanitárními výrobky je v evropském prostředí specifický, neboť se zavedením eura se proměnilo nákupní chování spotřebitelů. Zákazníci žijící v příhraničních oblastech nyní využívají významných rozdílů v kurzech měn a nakupují zboží v Polsku, Maďarsku a České Republice.